maandag 1 augustus 2016

twee dagen rust, maar vandaag toch nog gewandeld


Gistermiddag begon het om 16.00 uur te regenen. Dat heeft het tot vanmorgen 10.00 uur gedaan. Soms zachtjes, soms heel hard, maar 's nachts vind ik het niet zo erg en de tent heeft deze eerste test goed doorstaan! Vanmorgen begon het wat droger te worden en 's middags kwam zo nu en dan de zon er weer door. Ben aan het eind van de ochtend wat boodschappen gaan doen in Meiringen (Coop en Migros). Twee dagen rust voor mijn spieren is geen luxe. Dus lekker op mijn gemak via de Aareschlucht wezen wandelen. Met mijn rugtas mee eerst het klimmetje omhoog gedaan. Viel niet mee, want ik had nog steeds last van mijn spierpijn van eergisteren! Heb wat foto's van onderweg gemaakt. Dat is het voordeel van wandelen. Kwam onderweg nog een slak tegen en andere leuke dingen betreffende familienamen! (heb ik ook foto's van genomen en zal ik sturen naar betreffende personen!).

In Meiringen dus boodschappen gedaan, wat gegeten en omgeving bekeken. 's Middags weer terug op de camping, nog wat gepuzzeld en nog een klein uur hersteltraining op de fiets gedaan (in een heel licht verzet op een vlak terrein fietsen!), goed voor de spieren, want morgen ga ik (ijs en weder dienende) weer een tochtje met de fiets maken. Het voordeel is nu dat ik lekker veel tijd heb om naast het fietsen ook andere dingen kan doen terwijl ik toch alles ga fietsen wat ik wil fietsen. Ik ruik al de driepassentocht, maar morgen ga ik of naar de Engstlenalp. Deze ligt op 1834 meter hoogte, dus we kunnen er weer tegenaan. Wil dan via de Brunig weer terug. Morgen laat ik de route wel zien! Afhankelijk van de benen ga ik misschien ook nog even naar Axalp (1535 meter hoog en met de auto maar 35 minuten!), maar die klim vond ik 15 jaar geleden al erg zwaar. Maar je weet nooit!

Zag dat het morgen droog blijft en woensdag en donderdag zonnig. Vrijdag weer een slechte dag met regen en onweer, maar dat komt goed uit voor een rustdag!
Voor degene die van Meiringen met de trein naar Innertkirchen willen, bekijk onderstaand filmpje dan maar! Ik ga nu naar het vuurwerk kijken!


Geen opmerkingen: