vrijdag 12 augustus 2016

3xBrunig, 3xnix of toch maar een wandeling?


Verrast keek ik vanmorgen vroeg naar buiten. Het was zwaar bewolkt en aardig koud. Dit was niet voorspeld! Neem daarbij dat ik mij niet echt lekker voelde (niet moe van de inspanning, maar moe van binnenuit, misschien wel omdat ik weer en veel tarwe brood eet!) mij niet kon zetten tot iets, dat ik besloot om niet de zo'n 150 km tocht die Bruno mij voorstelde te gaan fietsen. Eerst afwachten wat de wolken zouden doen, afwachten dat het wat warmer zou worden en ik moest ook nog afscheid nemen van Bert en Marijke uit Pijnacker.
Misschien kon ik als alternatief de Brunig van 3 kanten beklimmen met de fiets. heb ik vroeger wel eens eerder gedaan en je blijft relatief dicht bij de camping.
Pas rond 14.00 uur werd het beter, warmer en het zonnetje begon er langzaam door te komen. Had echter niet de drang om op de fiets te gaan zitten. Maar ik moest natuurlijk wel iets doen. Gelukkig kun je hier heel veel dingen doen, alle kanten uit zonder veel tijd kwijt te zijn.
Dus toch nog even een (berg) wandeling gemaakt.
Op de foto hierboven heb ik aangegeven waar ik naar toe ben gelopen, de foto hiernaast heb ik bijna boven genomen en als je de foto vergroot kun je de brug over de aare zien van de eerste foto.
37 minuten naar boven gelopen, 30 minuten naar beneden. Had ik toch weer mijn beweging gehad.
Op google earth kun je de situatie geheel bekijken.
Zal de tocht van Bruno nog wel een andere dag gaan fietsen, maar dan ben ik wel een hele lange dag bezig, dus vroeg weg! Zondag zal wat weer betreft de enige dag worden om een 4 passentocht te fietsen! Morgen heb ik om 18.00 uur een afspraak in Brienz met mijn nicht, vriend en Zoé uit Zwitserland. Weet nog niet precies wat ik morgen verder zal gaan doen. dat blijft dus een verrassing. Zal wel minder brood gaan eten.

Geen opmerkingen: