maandag 15 augustus 2016

rust, cijfers, wandeling en nieuwe test tent



Vannacht uitstekend geslapen. Ik heb de dorpsklok slechts 1x gehoord en dat was om 07.00 uur en toen heb ik me nog even omgedraaid. Heel wat anders dan gisteren, want toen zat ik al bijna op de fiets! Bijna elke dag sta ik rond 8.30 uur op, zoals ook vandaag.
De plensbui van gisteravond bleek dus een ware wolkbreuk te zijn geweest. Had daar niet zoveel zicht op, omdat ik in het conversatiegebouw zat achter de computer. Er waren toen 2 jongens met motor gekomen, die wilde hoe naief ook onder een zeil (gespannen tussen de motoren) gaan slapen. Behalve dat ze het één en ander wat vochtig hadden, was de grond natuurlijk ook zeiknat. Ze hebben dus in het gebouwtje geslapen. Heb nog een tijdje met ze gepraat en het was wel interessant om het één en ander van motorrijders in de bergen te horen!
Op deze rustdag heb ik weer van alles gedaan, niet stil gezeten en me o.a bezig gehouden met cijfertjes. Dat is iets wat ik van mijn vader heb overgenomen. Hij noteerde altijd de temperatuur, mm water e.d. per dag. Ik doe dat met het fietsen in de vakantie (nu met het polar horloge helemaal). Ik kan bijvoorbeeld precies zien welke tochten (met daarbij alle data) ik in de vakantie van 2000 heb gereden? Staat allemaal in een schriftje. Nu ben ik niet meer zo ambitieus, heb op vorig jaar na 12 jaar lang niet meer in de bergen gefietst. Noteer het alleen voor de statistiek!
Maar vandaag heb ik even gekeken naar de eerste 4 weken van mijn vakantie.
Dat ik momenteel veel eet is te begrijpen. Ik verbruik gemiddeld elke dag 3000 Kcal, mijn dagelijkse activiteit ligt (ipv 100%) op 280% per dag. Maar ja, op de eerste 3 passentocht dag had ik 925% activiteit en gisteren 849%, dan gaat het snel.  Heb ook al 1200 km gefietst, maar daar zitten een heleboel klim kilometers bij, nl. 23 km hoogteverschil!
Ondanks de rust moet ik natuurlijk wel wat bewegen, want ik heb weer veel gegeten! Vanmiddag een uurtje wezen wandelen (5 km/uur) door Innertkirchen. Onderweg behalve zon, ook wat lieve waterdruppels!
Terug op de camping waren het helaas geen lieve druppels meer, maar heeft het toch aardig doorgeregend! Trouwens na het eten kreeg mijn tent een nieuwe test te verwerken, behalve een
stevige slag regen kregen we nu ook te maken met hagel. Geloof dat de tent alles heeft doorstaan. Al hoewel blijft het momenteel nog wel rommelen, af en toe weer een hele stevige hagelbui (ben blij dat ik in het gebouwtje zit!) en soms weer even droog. Volgens buienradar zou het droog blijven, maar wat we nu meemaken is het ergste wat ik hier op de camping heb meegemaakt! Morgenmiddag weer wat regen, woensdag blijft het droog en bewolkt,  maar donderdag zal het (waarschijnlijk) de hele dag gaan regenen! Nou ja, weten we ook weer!
Momenteel loopt het gebouwtje vol............. straks als alle hagelbuien voorbij zijn duik ik mijn bed in.

Sinds gisteren heb ik weer een nieuwe mooie foto van de top van de Nufenen, bij het kruis. Eerst heeft een Franse de foto genomen, wat later ook een Italiaan. Ze hebben me in ieder geval begrepen, want ik heb nu leuke foto's.
Die oude foto bovenop de Nufenen stond bij het eerste berichtje van mijn weblog in 2008, maar de foto was toen al ouder! Op deze nieuwe foto zie ik er natuurlijk veel jonger uit, nietwaar -)




Geen opmerkingen: