zondag 21 augustus 2016

fietscomputer


Het wolkendek had vandaag aardig wat tijd nodig om te herstellen van de afgelopen nacht. Je zag de wolken wel optrekken, maar het duurde tot 11.00 uur voordat de zon er goed doorkwam.
De beide banden waren nog goed hard en vanmiddag zou ik dit dus testen met een klein fietsritje naar het Urbachtal, Unterstock en Meiringen.
Dus ik kon na het (vroege) middageten (ik had vanmorgen al om 08.00 uur gegeten) gerust vertrekken. Alle tijd, dus nu even voor de "aangename"dingen!
De tocht begon met een pittig klimmetje van 1,5 km, daarna vlakt het af en fiets je vals plat naar het eind van het Urbachtal, Urvachvosses geheten. (deze foto heb ik van internet, want zulk mooi weer hadden we vandaag niet!)

Aan het eind van het klimmertje had mijn fietscomputer helemaal geen beeld meer. Omdat deze al een aantal dagen steeds oplichtend beeld liet zien had ik voor de zekerheid maar een batterijtje meegenomen, want een bijna leeg batterijtje zou waarschijnlijk het probleem zijn. Dat bleek dus ook.
Nu heeft deze computer een klein verhaal. Ik kreeg deze bij mijn fiets, maar zonder beschrijving, alleen een snelgids. Nu heb ik een stuk of 5 fietscomputers voor elke fiets weer een ander en ze werken niet allemaal hetzelfde. Had al wat problemen met instellen, maar op de dag van vertrek kwam ik achter het instellen van een aantal belangrijke functies. Dus met een beetje geklooi kreeg ik het (zowel instellen als de batterij er in!) voor elkaar. Werd er direct ook wijzer door, waardoor ik éénmaal weer terug op de camping alles opnieuw en nu helemaal goed heb ingesteld! (elk nadeel heeft zijn voordeel nietwaar!).
Op de weg terug ben ik nog even eerst rechtsaf naar Unterstock gefietst, ook een klein klimmetje. Tijdens de afdaling heb ik de foto genomen die nu boven het bericht staat, met zicht op Innertkirchen en links op de achtergrond het klimmetje naar de Aareschlucht, waar ik later dus overheen zou fietsen om in Meiringen te komen. Ondertussen was het wolkendek weer aardig dicht getrokken en somberder geworden dat ik maar besloot een rondje in Meiringen te doen en weer terug naar de camping.
Daar constateerde ik dat beide (binnen)banden het goed hebben gehouden. Dat is voor mij een lekker gevoel. Nu kan ik weer een mooie tocht met een gerust gevoel gaan fietsen.
Ik heb op de camping nog 2 dagen. Morgen ga ik een bergwandeling doen naar 2200 meter hoogte (er staat heen een tijd van 5 1/2 uur voor) naar de Gaulihütte en dinsdag ga ik het rondje van Bruno fietsen (ruim 160 km met een stijging van ruim 3500 meter hoogte) met o.a de glaubenbergpas en de glauben-buëlenpas (nu van de andere kant). Beide dagen mooi, warm zonnig weer. Daar doen we het voor!
Dus 2 lange en zware dagen en vroeg op. Ga dus nu vroeg naar bed en morgen weer genieten. Dan weer op een andere manier!

Geen opmerkingen: