zaterdag 20 augustus 2016

storing

Vanmorgen stond ik lekker vroeg op. Om 7.45 uur zat ik al op mijn stoel in het zonnetje mijn dagelijkse (jaar scheurkalender) sudoku te maken. Was maar goed ook, want je zag toen al de bewolking steeds dichterbij komen. Om 8.15 uur was de zon weg en zouden we de hele dag een dik
wolkendek krijgen/houden. Er zou een storing van Frankrijk via Zwitserland (helaas niet Nederland! -)) naar Polen gaan. We zouden aardig wat regen krijgen. De verwachting was dat deze vanaf een uur of 12 zou beginnen.
Daarom eerst maar even een 10 km loop gedaan. Ging redelijk, niet echt (zeer) hard gelopen. Eerst langzaam beginnen en dan later wat versnellen. Het was een nuttige training! Tijd was redelijk 53 en een halve minuut.
Mijn polar horloge heeft via de automatische registratie alle km tijden genotuleerd!

Tot onze grote verbazing bleef de regen weg! Florian had nog even op zijn weerapp gekeken naar de zwitserse buienradar en zag dat we waarschijnlijk erg veel geluk zouden hebben en dat heel veel regen langs ons heen zou gaan. De echte regen zou pas rond 18.00 uur beginnen!
Hebben wij camping gasten geluk, want zo is het veel gezelliger op de camping. Over geluk gesproken, omdat het relatief droog bleef ben ik 's middags aan de slag gegaan met de binnenband van mijn voorwiel. Uiteraard eerst nog een keer geprobeerd met pompen, maar daarna snel een nieuwe binnenband erom gelegd. Deze was vrij snel goed hard! Heb die kapotte band bekeken en zag dat het ventiel niet goed in/op de band zat. Sterker nog er zat daar een (groot) gat! Heb dus veel geluk gehad dat ik gisteren weer goed op de camping ben gekomen zonder ongelukken. Het is mij een raadsel dat dat gat er in is gekomen (heb gisteren voor de eerste keer sinds ik de fiets heb de banden opgepompt) en dat de band met dat gat niet helemaal leeg liep tijdens het fietsen!
Maar goed, morgen even kijken of beide banden nog hard zijn, misschien een klein stukje rijden als test. Zat te denken aan Unterstock of Urbachtal (zie zaterdag 13 augustus!).
Wat het weer betreft ziet het er goed uit. Tot en met eind volgende week zal het mooi warm en zonnig weer blijven. Dat betekent dat ik woensdagochtend in ieder geval de tent droog binnen zal krijgen. Daar ben ik erg blij mee, maar ja het duurt nog 4 dagen. We wachten af.
In ieder geval waren wij in een goede bui, want de voorspelde bui(en) bleven uit. Op wat motregen na zo goed als droog.
De eerste regen zal pas rond 22.00 uur vallen tot diep in de nacht, maar daar heb ik geen last van.Dan lig ik in bed.
Ik heb er een leuk klein filmpje van gemaakt! De rode x is ongeveer de plek van de camping.




Geen opmerkingen: