donderdag 18 augustus 2016

het zit weer een beetje tegen, maar........................



Vannacht ben ik een aantal keer wakker geworden door hevige regen, maar vanmorgen was het droog. Het was wel fris, dusdanig dat ik zowel mijn sport broek als jack aan had. Eerst op mijn gemak gegeten, daarna heb ik me geschoren. Dat was  weer nodig!
Ik zou eerst mijn fiets nakijken. Er waren een aantal dingen die niet meer helemaal zo gaan als zou moeten. Het schakelen gaat niet meer zo soepel, maar daar weet ik niet zo veel van, het lint was los gekomen en dat heb ik met tape vast gemaakt.
Mijn banden waren wat te zacht geworden, dus heb ik eerst even de voorband helemaal hard opgepompt. Wilde daarna de achterband oppompen viel het ventiel IN de band! Dus heb ik een hele binnenband maar kan ik deze niet meer oppompen!
Ondertussen was het weer donker en mistig geworden, kwam er meer wind en begon het weer te regenen. Fiets snel weer op een droog plekje gezet. Zal er toch eerst een nieuwe binnenband in moeten zetten voordat ik er weer mee kan fietsen. Mijn plan om vanmiddag 3x de Brunig (zie filmpje) op te fietsen zou door de regen toch niets meer worden, dus maar in het conversatiegebouw (er viel alleen niet veel te converseren, want ik was helaas de enige op de camping!) achter de laptop allerlei dingen nakijken, plaatjes en mappen indelen zodat ik straks weer alles kan vinden. Foto's gemaakt voor mijn weblog, natuurlijk toen het even droog was een nieuwe binnenband er op gedaan wat gelukkig vrij snel ging en de benen nog even gestrekt met een kleine wandeling. Daar ben ik er inderdaad achter gekomen dat het meeste vocht naast je valt, maar ook dat je er wel nat van wordt!

Voor mijn neus is het wel goed nieuws, want die was behalve rood ook aan het vervellen. Die heeft nu alle tijd om te herstellen.
Er zijn ook weer een aantal nieuwe mensen op de camping gekomen (het is altijd een komen en gaan van families), heb weer een aantal leuke en mooie verhalen gehoord, dus vandaag was toch wel weer de moeite waard. Als je lang met vakantie bent/kunt is zo'n mindere dag niet erg.
Maandag, dinsdag en woensdag (de dag dat ik weer verhuis naar Matten) zullen voor alsnog mooi, zonnig en warm zijn.
Dus vandaag ging niet zoals ik wilde, zat het weer wat tegen, maar zo nu en dan was het even droog, hebben we het zonnetje soms gezien, zijn er weer mensen op de camping, zegt Anita me even gedag, heb ik een praatje met Bruno en andere camping gasten. Na net een paar goede rollende dreunen (onweer) te hebben gehoord gaan we straks (na een goede slaap) gewoon weer op naar de volgende dag, nieuwe plannen worden gesmeed (nieuwe ronde, nieuwe prijzen!), want zoals vele spreuken zeggen:






Geen opmerkingen: