donderdag 4 augustus 2016

Grimselpas

Vanmorgen vroeg opgestaan met een fantastisch blauwe lucht. geen wolkje aan de hemel. Een voorbode van een mooie dag. Dat had buienradar al aangegeven en het zou tot 27 graden warm worden.
Eerst even een paar foto's van mijn tent en mezelf gemaakt en om 10.45 kwam mijn zwager met zijn brommer bij mij aan. Samen op weg van Innertkirchen (622 meter hoog) naar de top van de Grimsel (2165 meter hoog). Onderweg wat actiefoto's gemaakt. Op problemen met de polar (op de grafiek zie je dat er gedeeltes zijn dat ik niet klim en ik zit niet in een tunnel!) horloge na ging alles werkelijk voortreffelijk. Kon voor mijn doen vrij zwaar trappen en het was ook gezellig onderweg want er waren vele fietsers die ook naar boven wilden. Bij de tunnel van 11 % waar de fietsers buitenom moeten rijden ben ik wat lichter gaan trappen. Het laatste gedeelte had ik echter nog veel over, dus ben ik weer een tandje zwaarder gaan fietsen.

 Nog veel fietsers onderweg gepasseerd, een bekende van de camping nog even gesproken en na 2 uur en 17 minuten was ik boven, alwaar ik ontvangen werd door de fotograaf! Hier staat nog veel meer over de Grimselpas, heb zelf alleen het stukje over trainen voor de Grimselpas nog niet gelezen!). Samen maar even op de foto, want zo vaak komt dat ook weer niet voor! De tijd was slechts 7 minuten langzamer dan de snelste tijd van 15 jaar terug, dus dat biedt perspectieven voor de aankomende driepassentocht! De oudjes doen het toch niet zo slecht (was eigenlijk wel een beetje trots op mezelf!).
Aan de andere kant ook nog even samen op de foto met een hele mooie achtergrond!
En dan afdalen. Tijdens de beklimming had mijn zwager mijn rugtas meegenomen, terug had ik hem weer om. Ben ik zwaarder en ga je sneller naar beneden! nee hoor, het ging er om dat ik mijn fototoestel bij me had, om onderweg nog wat foto's te maken van de omgeving. Op een gegeven moment wilde ik ergens kijken voor een mooi uitzicht viel mijn fietscomputer van mijn stuur! Had ik natuurlijk niet meteen door. na een kleine 500 meter naar beneden zag ik de lege plek waar mijn fietscomputer had moeten zitten. Schrok natuurlijk eerst, maar was toch vrij zeker waar dat gebeurd had kunnen zijn. Moest daarvoor wel weer 500 meter omhoog met de fiets, maar ik vond hem wel direct.
De tunnel van 11% mochten we als fietser wel afdalen. Daar kwam mijn teller op 83 km!
Om 15.45 uur kwamen we op de camping terug naar een leuke dag. Nog even wat chips gegeten (het zout gehalte moet weer worden aangevuld, dat is ook wel gebeurd, want nu 21.00 uur is de zak helemaal leeg!) en mijn zwager ging weer naar Matten.
Tot 16.00 uur is het weer heel mooi geweest, daarna kwamen de wolken, eerst wit, later grijs en zwart. Momenteel regent het hard, maar ik zit lekker in het gebouw! Straks maar vroeg naar bed, heb ik geen last van de regen en slapen zal ik wel goed doen!

Kwam vanavond nog iemand op de camping tegen die tegen me zei dat hij me alleen zag eten, waar laat ik dat allemaal. Vrij simpel, ga maar met de fiets naar de top van de grimsel! (ruim 2100 Kcal verbruikt!).
Morgen regent het de hele dag (volgens buienradar) en is het rond de 16 graden. Ik heb zo wie zo een rustdag na 3 dagen klimmen. Lekker uitslapen, boodschappen doen en achter de computer wat dingen doen (heb een leuk filmpje van mijn beenspieren gemaakt!), email, foto's etc. Ik vermaak me wel!
Onderweg waren er natuurlijk weer heel veel motorrijders, dus als afsluiting een filmpje van de beklimming van de Grimsel met een motor (duurt tot 14.00 minuten). Ik kom niet in het filmpje voor en vandaag was er geen sneeuw!: (of ja toch......








Geen opmerkingen: