woensdag 31 augustus 2016

Second hand shop


Vanmorgen na het eten samen met Edi ruim een half uur bezig geweest met de
(versleten)  ketting. Alles wat we probeerden, de ketting bleef bij het kleinste tandwiel soms er af vallen en bij de grotere bleven we gekraak horen. Daarom zal ik deze vakantie niet meer fietsen, maar ja, dat is nog maar 3 dagen! Dus de laatste 3 dagen hou ik vakantie!
Met mijn 2 blaren net boven mijn hiel gaat het goed. Gisteren nog wat schrijnend en trekkend, maar vandaag niet meer. Een goed teken. 
Vanmiddag ben ik naar de (Steiner's) second hand shop gelopen. Slechts 3 km en mooi langs de aare.
In het hotel hebben ze een ruimte van 2000 m2 verdeeld over 4
etages. Ruimte genoeg om allerlei dingen kwijt te kunnen. Ik denk dat ik er zo de helft van mijn spullen kwijt zou kunnen, zoals mijn platenspeler, platen, muziekcassettes, luidsprekers, fietsen etc.
Toen ik een foto nam van oude legerfietsen (toevallig hadden wij het gisteren nog over  dat de militairen andere fietsen hadden in de bergen dan de racefietsen die ik o.a. gebruik!)
 kwam ik in gesprek met 2 op leeftijd zijnde dames.
Daarna vervolgde ik mijn weg naar boven. Als er een leuke (leg) puzzel was over de omgeving dan zou ik deze kopen, maar helaas dat was er niet! Ik heb wel genoeg andere "rommel" (of je moet er net in zijn geinteresseerd) gezien. Ben er zeker 45 minuten geweest voordat ik weer naar "huis" zou lopen. En ben ik er voor niks geweest?
...........................................................................Nee, want ik heb iets voor mijn verzameling gekocht!

N.B. Naast konijnen (knuffels klein en groot, van steen, hout) verzamel ik ook miniatuur fietsen!


Geen opmerkingen: