woensdag 10 augustus 2016

op de camping, hardlopen en een verrassing!!!!



Vanochtend voor het eerst met een sportjack aan opgestaan! Dat deed ik  niet omdat het zo warm was. Maar gelukkig is het wel droog. Een soort overgangsdag van slecht naar mooi weer. Tot en met volgende week woensdag (dus een hele week) zal het hier zonnig en warm zijn (uiteraard is een onweersbui mogelijk!). Tenminste, dat zegt buienradar! De laatste week dat ik eigenlijk op deze camping zou willen blijven ziet er echter niet goed uit. Alle dagen (veel) regen en een stuk kouder. Gelukkig duurt dat nog even en kan er nog van alles veranderen, niet waar! We zien wel.
Gisteravond op de thee geweest bij een familie van mijn leeftijd uit Pijnacker. Leuk en gezellig gekletst over allerlei dingen wat we samen wel delen.
Ben wel vroeg naar bed gegaan, want in de tent is het droog en in mijn slaapzak is het warm! Heb vannacht nog wel een aantal keer de regen gehoord.
Vanmorgen droog, wat dingen gedaan, lekker en veel gegeten (begonnen met een uitsmijter!).
Vandaag zijn er ook weer een aantal mensen weggegaan. Dat gaat elke dag maar door. Soms blijft men maar 1 of 2 nachten, soms een hele week en een aantal staan er voor heel lang. Het leuke van deze camping is dat de mensen elk jaar weer terugkomen, dus je kent vaak mensen!
Zo gingen vanmorgen de buren, waar ik niet zoveel contact mee had en Jan uit Zwolle. Hij is degene die me het fietsblad over de 500 beklimmingen gaf, is een hardloper, heeft al een paar keer de marathon gelopen, een stuk jonger en wil ook graag wat in de bergen fietsen. Hij, zijn vrouw en 2 honden gaan nu door naar Saas Grund in Wallis.
Vanmiddag wilde ik wat hardlopen met interval training. Tenslotte komt 4 september steeds dichterbij en ik moet natuurlijk wel mijn beweging hebben! Maar tot mijn grote verrassing kwam er net dat ik wilde gaan lopen een bekende zwitserse auto de camping op. Als verrassing kwamen mijn zus en zwager langs om te kijken hoe het met me ging. Dat was erg leuk en gezellig, ze bleven wel een uur en konden we mooi nog wat nieuwtjes uitwisselen. Natuurlijk wisten ze door mijn weblog al het één en ander en mijn moeder in Nederland wist ook al dat ik de 3passentocht had gefietst! (vroeger hoorde ze op één ansichtkaart na niets van me in de vakantie!). Kon ik ze mooi vertellen dat ik pindakaas (wie is er niet groot mee geworden!) is bijna op! Ja, dat krijg je als je 1 kilo brood in 3 dagen eet! Ze had nog wel een potje over en Anita van de camping had ook nog wel een potje voor me over!
morgen van plan was om bij ze langs te komen, want DE
Mijn tweede verrassing was dat ik door iemand verrast werd met een heerlijk stuk notentaart. Ik hou ook graag van noten en deze taart was echt heerlijk om te eten.
Daarna toch nog even een klein halfuurtje interval (hard) looptraining gedaan. Met stukjes berg op! Was net op tijd klaar want toen begon het weer een tijdje te regenen.
Als afsluiting van de dag weer lekker gekletst en thee gedronken bij de familie uit Pijnacker. Speciaal voor haar wat foto's uit de oude doos! Een mooi uitzicht op de Jungfrau vanuit de tuin van mijn zus en nee er is vandaag geen sneeuw gevallen in de tuin van mijn zus, ook niet bij ons op de camping, maar wel op de Grimsel!



4 opmerkingen:

ern@zone zei

Hoi Ruud,
Wat leuk om je blog te zien en je laatste post te lezen! Zo te zien gaat het heel goed met je!
Ik vond het heel jammer dat ik niet naar je afscheid in Naarden kon komen. Je hebt vast wel gehoord waarom.
Des te leuker om nu een berichtje achter te laten op je blog.
De verwachting is dat het in ieder geval deze week mooi is, las ik in je post. Ik wens je dus een hele fijne fiets- en trainweek! En hier? Hier miezert het, er is fris een windje. 13 °C. En ik ga vanmiddag invallen in Bussum, natuurlijk ga ik met de fiets :-)
Hartelijke groet van Erna

Lilly zei

Hoi Ruud,

Leuk om even te lezen wat je daar allemaal uitvoert op en tussen de bergen. Het klinkt behoorlijk actief!! Fijn dat je het zo naar je zin hebt en ik wens je nog een fijne rest-vakantie toe.
Groeten uit een miezerig Nederland.

Lilly en Fam.

biebchessbiker zei

Hoi Erna, leuk om een berichtje van je te krijgen en dat je wel eens in Zwitserland bent geweest. Zwitserland is inderdaad een heel mooi land (zou er zo willen wonen!) en je komt wat activiteit hier in de bergen goed aan je trekken. Fietsen in de bergen is mijn hobby en doe ik graag, dus een beetje "pijn" is nog wel te doen. Het gaat inderdaad goed met me, kan me hier goed uitleven en mijn rust nemen, kletsen met mensen en de tijd nemen voor mijn weblog. Zag dat we in hetzelfde jaar met onze weblog zijn begonnen! Ik zal je vast nog wel eens zien en fietsen delen we!

biebchessbiker zei

Hoi Lilly en Peter, ik vertel natuurlijk niet alles -). Maar zoals je ziet kun je wel op de hoogte blijven. Dinsdag 6 september hebben we het er nog wel over. Ga nu nog even een stukje van vandaag 11 augustus schrijven!