maandag 29 augustus 2016

Druk


Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik graag met woorden speel. De nederlandse taal leent zich daar bijzonder goed voor. Dat komt omdat er voor een bepaald woord meer betekenissen zijn, letterlijk en figuurlijk, gezegden, spreekwoorden enz. enz. Nederlanders hebben hier al moeite mee, laat staan  buitenlanders! Ik heb nog nooit mee gemaakt dat als ik in het buitenland ben iemand uit dat land nederlands tegen me begint te praten (behalve natuurlijk familie of mensen met een nederlandse achtergrond!) en als een buitenlander in nederland komt dat die opeens nederlands tegen me gaat praten. Nee, dan passen wij ons aan!
Maar goed, daar hoeven we ons niet druk over te maken, dat is nu éénmaal zo.
Vanmorgen hoorde ik bij het weerbericht dat er vandaag en morgen een lage druk gebied over Zwitserland komt, die uiteraard wat regen laat vallen, maar ook de warmte (+30 graden) verdrijven zal. Gisteren was het nog drukkend weer. Maar goed later in de week komt er weer een hoge druk gebied boven Zwitserland!
Ik ben vandaag druk bezig geweest met allemaal verschillende dingen. Lekker op mijn gemak. Heb geen tijdsdruk, of dat ik iets moet doen, dus ben ik vanmiddag na het eten gewoon een eindje wezen wandelen door Interlaken. Dat heb ik al een tijd niet meer gedaan.In ruim een uur 6,5 km gelopen, dingen bekeken. Het was redelijk druk in de winkelstraat. Ik geloof dat ik een cursus arabisch moet volgen, want tegenwoordig staat alles aangegeven in die voor mij onleesbare schrift! Ik heb de indruk dat de meeste touristen tegenwoordig ook uit die landen komen.
Over druk gesproken, las vandaag in de krant dat er 20.000 kubieke meter ijs van de Eiger-Hänggletscher naar beneden is gestort. Gelukkig is alles onder controle.
Eénmaal weer terug even gesproken met de buurvrouw, Edi geholpen met zijn computer, lekker  zwitserse rösti (met ei) gegeten,  ruim 45 minuten gesjoeld, nieuws en weerbericht bekeken en 1 tegen honderd in het zwitsers gekeken (ja, is duidelijk anders!). Bekijk hier de uitzending!
Ik zal in ieder geval niet mijn snor drukken, morgen ben ik terug!

Geen opmerkingen: