dinsdag 16 augustus 2016

Niets moet alles mag!


Toch wel lekker dat je na 4 weken vakantie er achter komt dat je echt alleen dat kunt doen wat je ook echt wilt. Geen enkele verplichting en op de dag zelf kun je beslissen wat je gaat doen, of juist niet.
Gisteravond wilde ik een fiets herstel training gaan doen, maar die viel zowel letterlijk als figuurlijk in het water. Verder wilde ik vandaag na een rustdag (na de inspanning van zondag heb ik helemaal geen spierpijn gehad!) weer eens wat bergklimmen, een uurtje of 5/6 omhoog klimmen. Door de vele regen en hagelbuien leek het me niet verstandig om bij al die nattigheid de bergen/ bossen in te gaan. Daar droogt het ook slecht en krijg je te maken met veel plassen en drassigheid.
Dus gewoon om 8.30 uur weer opgestaan, de lucht klaarde op (tot 07.00 uur hoorde we gerommel in de omgeving) en weldra was het zonnig weer. Een mooie gelegenheid om allerlei dingen op te ruimen, te wassen, te puzzelen (sudoku's, heb verschillende boekjes meegenomen, dus kan voorlopig nog wel voort), zonnen (de eerste rode plekjes komen al te voorschijn!) en lezen. Had 2 sport tijdschriften meegenomen en 1 ervan heb ik doorgenomen. Er staan allerlei leuke en interessante dingen in, zoals ga na een uur zitten 2 minuten bewegen. Nu doe ik dat al regelmatig, maar nu ga je dat bewuster doen. Zoals ook vandaag. Wat je doet is niet belangrijk, als je maar beweegt. Dus na een uurtje zitten haal je water of ga je na de toilet, of je gaat met iemand praten. Kleine moeite en je voelt je er goed/beter bij!. Tevens las ik
dat je met een x-plank houding alle spieren gebruikt en goed voor de houding is. Niets moet, alles mag! Iets wat ik vanaf nu voortaan ook zal gaan doen. Een heerlijk vooruitzicht!
Toevallig had ik vanmorgen een praatje met een Duitser uit Freiburg. Hij had 4 weblogs. Dat kostte veel tijd, nu heeft hij er nog maar 2. Hij vertelde me ook dat een vriend van hem een weblog begon om elke dag een spreuk/gezegde/iets goeds er op te zetten. Zou voor hem geen moeite zijn. Blijkt dus dat hij na 4 dagen al niet meer wist wat hij moest schrijven!
Vanmiddag toch maar besloten om even wat te gaan hardlopen in de omgeving. Dit mede omdat de wolken zich weer in grote getale en donkere kleuren vormden (maar gelukkig bleef het tot dit schrijven geheel droog!). Heb 45 minuten in een rustig looppasje (9,5 km/uur) gelopen. Omdat mijn fiets herstel gisteren niet door ging heb ik deze maar aan het eind van de middag gedaan, om daarna lekker onder de douche te gaan en wat te eten (kip voor de eiwitten!).
Nu nog even dit berichtje afmaken, slapen en morgen zien we wel weer wat we gaan doen, tenslotte .......................... ( o ja, ik wil in ieder geval nog wel het tochtje van Bruno fietsen!)

Geen opmerkingen: