donderdag 11 augustus 2016

verhalen, verhalen, verhalen en de 1000 km gepasseerd!


Vannacht heb ik de klok 1, 2 en 3 uur horen luiden. Waarom ik slecht heb geslapen weet ik niet, door de kou, vocht, wie zal het zeggen. Ik ben wel in slaap gevallen, want ik werd rond 7.00 uur wakker. Had geen "vroege" afspraak, dus had alle tijd voor het opknappen, eten en voorbereiding van de dag.
Zoals ik al eerder zei, op een camping heb je altijd wel een verhaal van iemand.
Zoals ook vandaag. Gisteren kwam er in het slechte weer een fietser met een kleine tent binnen. Uiteraard met deze zwitser gesproken, maar vanmorgen wist hij mij te vertellen dat hij nu op een fiets reed met slechts 6 versnellingen (tandjes). Toch wel redelijk pittig om dan vandaag de grimsel over te fietsen! Maar het kan nog erger. Voor een paar jaar terug heeft hij een wereldreis gemaakt van 1,5 jaar met een fiets met slechts één versnelling (zoiets als onze bibliotheekfiets!). Uiteraard heeft hij toen veel moeten lopen. Dat is weer wat anders dan een fiets met 30 versnellingen! Kreeg trouwens nog een compliment van hem en dat was best wel fijn!
Een zwitser die zonder nummerbord voor rijdt, omdat deze (in Zwitserland, wie had dat gedacht!) is gestolen!
 ("dronken" jongelui, was al eens eerder voorgekomen, toen een aantal in de zelfde straat).
Vanavond in het gebouw met een nederlands stel gepraat, De man bleek ook weer in het onderwijs te zitten (gymleerkracht).
Maar ik heb vandaag ook weer mijn beweging gehad. Een fietstocht naar Matten om mijn pindakaas op te halen en ruim 45 minuten tafeltennis te spelen met mijn zwager.
Hoe het kwam weet ik niet, maar ik had vandaag slechte benen, tegenwind, zere linker bil, wat gelukkig op de terugweg allemaal weg was! Maar wat was nu het bijzondere aan deze tocht. Niet wat ik net vertelde, maar dat ik door deze tocht deze vakantie al meer dan 1000 (duizend) kilometer heb gefietst. Door al dat klimwerk (dat je eigenlijk dubbel moet tellen!) eigenlijk meer. Op naar de 2000!
Na het douchen en eten (het was weer een heleboel!) voor de laatste keer thee gedronken bij het echtpaar uit Pijnacker. Morgen gaan ze weer terug naar Nederland, want daar wacht hun het werk!
Achteraf bleek dat we elkaar vorig jaar ook een paar dagen hebben moeten gezien op de camping! Waarschijnlijk toen geen indruk gemaakt! Ook van hun heb ik weer hele mooie verhalen gehoord.
Het wordt vandaag weer een latertje, morgen ga ik de tocht rijden die Bruno van de Camping mij heeft aangeraden. Heb op google maps al wat bekeken:

Ik zie en men leest het morgen wel!

Geen opmerkingen: