donderdag 25 augustus 2016

Rondje Thunersee

Het was wel weer lekker om in een gewoon bed te slapen. heb dan ook heerlijk geslapen en omdat ik vanochtend toch niks dringends van plan was heb ik wat langer op bed gelegen dan normaal.
Samen met mijn zwager aan het ontbijt en thee gedronken op het zitplaatsje. 's Middags na het eten hebben we gekeken naar de fiets en voor mijn tochtje (ik wilde vandaag wel wat fietsen, maar niet echt zwaar!) hebben we de zender weer vast gekregen op de fiets en heeft het vandaag prima gedaan. Na de tocht zat deze nog stevig vast.
Sprak ook nog even buurvrouw Carla en kreeg haar bergschoenen te leen, voor als ik nog een bergwandeling zou willen maken. Misschien net een maatje te klein, maar voor alsnog het proberen waard! Wie weet?
Vandaag wilde ik een rondje om de Thunersee maken. Iets meer dan 50 km en je kunt van beide kanten een zwaar klimmetje bij doen. Heb ik niet gedaan., alleen op de terugweg ben ik bovenlangs via Krattigen gegaan. Had vandaag goede benen, ook al was het natuurlijk niet echt zwaar, maar de klimmetjes die er waren deed ik in een zwaar verzet (totaal vandaag 377 hoogtemeter gefietst), wat betekent dat de krachten in de benen weer terugkomen. Het herstel gaat op een oudere leeftijd waarschijnlijk langzamer!
Onderweg nog een aantal foto's gemaakt van o.a. de Jungfrau, maar ook van restaurant Luegibrüggli,
die passeer ik altijd halverwege het klimmetje naar de Beatenberg.



Na de tocht heeft Edi mijn stuurlint hersteld. Deze was los gegaan en die had ik provisorisch gemaakt. Nu heeft hij het professioneel gemaakt. Dus de fiets is bijna weer 100%. Nu nog de derailleur (versnelling) beter afstellen, want deze loopt niet helemaal meer lekker. Heb al verteld dat ik daar niet zoveel van weet, maar heb nu een paar keer onderstaand filmpje bekeken, dus dat gaan we morgen dan maar proberen!





3 opmerkingen:

Unknown zei

Hallo,
Wij ,60 plussers, willen met de e bike een rondje thunersee doen, zijn bang dat er veel ander verkeer op de weg is.
Is dit ook zo of heb je vrijliggende fietspaden?

Unknown zei

Hallo,
Wij ,60 plussers, willen met de e bike een rondje thunersee doen, zijn bang dat er veel ander verkeer op de weg is.
Is dit ook zo of heb je vrijliggende fietspaden?

biebchessbiker zei

Hoi 60 plus e bikers,
De (hoofd) weg is regelmatig zonder eigen fietspad. Ik fietste altijd vanuit Interlaken via de Beatenberg naar Thun, daar heb je een klein klimmetje zonder eigen fietspad. Langs het water heb je alleen de weg, op een gegeven moment kun je links van de weg een aparte fietspad nemen. Ik deed dat nooit.
Als je in Thun bent en je gaat via de andere kant, dan heb je als je laag blijft fietsen direct naast het water heb je veel aparte fietspaden of afgebakende gedeeltess van de weg alleen voor fietsers. Ik raad je aan dit niet in het weekend te fietsen, dan is het erg druk op de weg.
Ook al ga ik meestal bovenlangs, het is een mooie tocht langs het meer.
Succes en veel plezier!