zaterdag 30 juli 2016

wandeltochtje naar Burgalp!

Vanmorgen lekker op mijn gemak opgestaan, goed geslapen, geen last van de rug en al zonnig weer. Vandaag kreeg mijn fiets rust, want die had al twee dagen hard moeten werken! Dus vandaag de loopbenen maar gebruiken, een leuk wandeltochtje naar Burgalp.
Wilde weer rond 10.00 uur vertrekken, maar kwam aan de praat met een vrouw uit Koln en een stel uit Munsingen (waar ik vorige week nog door heen ben gefietst toen ik op kraamvisite ben geweest bij mijn nicht), dus werd het half elf en omdat ik (gelukkig snel) doorkreeg dat ik mijn heuptasje was vergeten kon ik dus om 10.45 uur op weg.
De eerste 2 km gingen vrij pittig omhoog, maar was het allemaal asfalt. Daarna werd het eerst een steentjes pad en daarna ruim 2 km steil bosbad met stronken, losse stenen, dicht aan de rand en soms moest je aardig je benen omhoog doen om er over te kunnen!
Een aantal foto's van onderweg en boven aan! Zowel naar boven toe als naar beneden had ik een paar uitglijders, maar gelukkig is mijn lichaams beheersing en reactievermogen nog helemaal prima. In 6 km van 750 meter naar 1478 meter hoogte geklommen. (helaas GPS kan niet alles weten, zag vandaag 1 augustus 2016 dat de camping op 622 meter hoogte ligt, dus of ik ben op slechts 1370 meter hoogte geweest, of ik heb 850 hoogte meter geklommen!) Dat is wel de moeite waard! Boven kwam ik nog een jong stelletje tegen (de enige 2 personen die ik al die tijd ben tegen gekomen) en zijn we samen nog een stuk verder naar boven gelopen, maar uiteindelijk was er geen echte weg meer te vinden en vond ik (eigenlijk mijn benen) het wel prima om na eerst wat gegeten te hebben weer dezelfde weg naar beneden te gaan lopen! Vooral de eerste 2 km steil naar beneden ging net zo snel (of langzaam!) als omhoog, maar daarna ging het weer wat makkelijker. De weg naar beneden was een kilometer korter omdat mijn GPS te moe was geworden, want hij deed niets meer! Ja, dat krijg je als je een goedkoop horloge koopt van 200 euro. Dan kan de hartslagmeting en GPS het wel eens zo nu en dan begeven of niet goed werken. Een volgend horloge zal in ieder geval geen Polar meer worden, maar dat heb ik al eens eerder verteld. (veel geld slechte kwaliteit). Sprak toevallig laatst iemand die mij wees op iets anders, die ook minder energie (batterij) verbruikt omdat alles IN het horloge zit en ook nog eens een stuk goedkoper is!
Rond 15.00 uur was ik weer op de camping. Kon nog even van het zonnetje genieten, want na een klein halfuurtje kwamen de eerste donder wolken al aanzetten. iets was buienradar al had aangegeven.
Vanavond (en geloof morgen ook) zal het gaan regenen en onweren, maar dat is geen probleem, want morgen is voor mij echt een rustdag. Helemaal niets doen...........(dus laat het maar regenen, heb nu een goede tent!).
Kan in ieder geval voelen dat ik ook vandaag weer genoten heb!
Als afsluiting nog een leuk filmpje over Burgalp. Ik ben tot een stuk verder dan het huisje aan het begin van de film gekomen, alleen iets meer naar links! Het is een alternatieve manier om naar beneden te gaan, maar de omgeving is natuurlijk erg mooi! Het is wel de weg/ pad dat ik zowel beklommen heb als naar beneden ben gegaan!





Geen opmerkingen: