vrijdag 19 augustus 2016

Pech!

Het duurt even, maar dan heb je ook wat! De regen van gisteren heeft nog tot vanmorgen 04.00 uur geduurd, maar toen ik éénmaal om 08.00 uur opstond (samen met de nieuwe buren, jongelui!) begonnen de wolken al gestaag naar boven te verdwijnen (waarom deden ze dat gisteren niet?!) en kwam de zon steeds beter te voorschijn. Inderdaad, na regen komt zonneschijn!
Wat betreft die jongelui, een pas getrouwd stelletje had een aantal vrienden uitgenodigd om dit hier op de camping te vieren. Ze blijven hier 3,5 week en iedereen die wil kan dan langskomen. Een stelletje dat gekomen is had een tent meegenomen die zo lek is al een mandje (zo zei die jongen het me zelf!). Die hebben dus afgeklopen nacht in het gebouwtje geslapen en dat ging prima. (aankomende nacht zou het tot 06.00 uur droog blijven!)
Zou vanmorgen de wekelijkse wandeling naar Meiringen doen om boodschappen te doen en 's middags 3x de Brunig over met de fiets.
Voor ik echter op pad ging gingen er twee italiaanse motorrijders op weg. Eén ervan had een actie
camera op mijn helm zitten. Was wel een gaaf gezicht!

Dus zo gezegd zo gedaan op pad. Op de plekken waar de zon nog niet geweest was, was het redelijk nat, dus oppassen nietwaar. Bij de afdaling kon ik goed op het grindpad zien wat voor een werking het water had op de weg. Hele grote gleuven in het wegdek. Toen ik bij Meiringen aankwam zag ik dat de Brunig nog in de wolken was (niet van mij!), dus het was een goede beslissing om pas vanmiddag te gaan fietsen.
Verder was het weer wel heel zonnig geworden en dat zou het ook blijven tot 19.00 uur, toen verdween de zon nl. achter de berg!
Na de wandeling en inkopen (bananen, druiven, avocado, brood, eieren en chips!) eerst lekker gegeten en gedronken. Ook al was ik bijna bij mijn tax van 2 liter, ik had geen moeite om nog een halve liter water achter over te slaan (daar zou het die dag ook niet bij blijven!).
Rond 14.00 uur op de fiets gestapt. De nieuwe binnenband achter was nog steeds goed hard, dus ik had het goed gedaan ondanks mijn 2 linker handen!
Tijdens het klimmetje bij de Aareschlucht voelde ik echter dat het niet goed zat. Gek gevoel bij het staan in de pedalen. De voorband was helemaal niet zo hard meer. Hoe dat kon weet ik niet, maar bovenop het klimmetje (had intussen een aantal fietsers voorbij gereden, had duidelijk weer goede benen!) heb ik met mijn pomp geprobeerd om de voorband weer goed hard te krijgen, maar dat ging niet. Dus dan maar voorzichtig weer naar beneden terug naar de camping. Daar heb ik (ook nog eens samen met een Duitser uit Kaiserslautern, waar ik zeker 45 minuten gezellig mee gepraat heb) geprobeerd met een vaste pomp de band op te pompen, maar al snel was duidelijk dat OOK dit ventiel niet goed was, de lucht ging er net zo snel weer uit, zonder ook maar helemaal leeg te komen.

Dat betekent dus dat ik er weer een nieuwe binnenband op moet zetten. Het is gelukkig nu het voorwiel dat gaat sneller!
Ik had er vandaag niet meer zo veel zin in, ook niet om weer wat te gaan fietsen (was het te laat voor geworden), dus dat zal ik morgen doen (en tevens kijken of de band misschien lek is, water genoeg!) als we weer wat vochtig weer krijgen. Dan komt er zo wie zo niets van fietsen.
Dan maar (en dat vond ik eigenlijk geen straf!) lezen in het zonnetje! Vandaag uit het boek "in evenwicht" van Mary Bond. Een boek over je houding, wat erg belangrijk is voor een goede rug. Niet alleen voor mensen die problemen/pijn hebben met hun (slechte)rug.
Heb natuurlijk nog niet alles gelezen, maar het lijkt mij best interessant. Het is de bedoeling dat je ook nog wat oefeningen gaat doen, maar vooral dat je je bewust bent met wat je doet bij bewegen!
Ja, als je éénmaal aan het lezen bent gaat de tijd snel.
Nu nog even mijn verslag maken, dit keer wat sober, maar het kan tenslotte niet altijd caviaar zijn.
De jongelui kwamen vanavond rond 21.00 uur terug. Ze hadden een klim van ruim 8,5 uur gemaakt aan de andere kant van de Susten, ze waren bekaf!
Ik duik zo meteen mijn bed in. Eerst nog even wat chips! (na de vakantie gaan we wel weer afkicken met alles!). Na 4 nachten tik tik muziek zal dat ook wel weer afkicken wezen, maar zal wel lekker slapen worden! Morgen gaan we weer aan de slag!

Geen opmerkingen: