zaterdag 27 augustus 2016

Alpenbrevet

Vandaag ben ik wezen kijken naar het tennis toernooi van de tennisclub in Interlaken, waar mijn zus en zwager spelen. Een dubbelspel toernooi, waarbij elke ronde geloot wordt wie samen spelen en tegen wie. Alle sterktes werden door elkaar gehaald. Ik geloof dat iedereen zo'n 6 spelletjes heeft gespeeld. Met de warmte viel dat niet mee. Als toeschouwer was het best wel te doen! Hele mooie

passeerslagen en slagenwisselingen werden afgewisseld met domme fouten. Niet dat ik het niet zou doen (ik heb nog nooit tennis gespeeld!), maar aan de reacties te zien/horen hadden ze het wel beter kunnen doen! Uiteraard ging het niet om het winnen, maar om de gezelligheid. Heb ook nog met een aantal mensen gepraat.
Dus weer een mooie en gezellige dag gehad, waarbij ik met een spelletje yatzee de dag goed afsloot, want eindelijk heb ik na jaren spelen weer eens yatzee gegooid! Daar kan ik dus weer jaren op teren!
Heb ik het gisteren even gehad over de Jungfrau marathon, die straks weer gelopen gaat worden, vandaag heb ik iets op tv gezien, wat volgens mij nog veel zwaarder is. Daarover later meer.
Vandaag kon je ook weer wat zwaars doen, fietsen in de bergen over 3, 4 of 5 cols! Het Alpenbrevet.

Ik heb het er al eens over gehad, omdat ik die 3 passentocht al vele malen voor me zelf heb gefietst (zelfs op zondag 8 augustus nog in 7,15 uur), maar ook omdat ik een keer heb meegedaan op de wedstrijddag zelf. Dat is al weer heel wat jaren geleden. Heb alles thuis nog liggen (in de kast met allemaal fietsspullen). Zal als ik thuis ben de gegevens/foto's hierbij vermelden/plaatsen.


Geen opmerkingen: