woensdag 3 augustus 2016

axalp en familie bezoek!


Vandaag weer mooi en warm weer. Een dag om toch weer een eindje te fietsen. Via de Brunig (vanaf de Meiringen kant), na de afdaling rechtdoor door het vlakke gedeelte naar de bergkam waar ook Axalp bij ligt. Om 10.05 uur gestart, alles mee en op wat geklik na van de linker pedaal bij het staan
op de pedalen tijdens het klimmen ging alles goed. Eénmaal voor het begin van de klim (dan ga je naar de Giesbach waterval!) zie je dat de weg goed stijgt.

 
  
 Dat zou die weg ook 10 km volhouden, want van 535 meter stijg je naar 1535 meter hoogte! Gemiddeld dus 10%. Moet zeggen dat ik vroeger nog wel eens een pauze inlaste, nu in één keer door naar de top. Ging eigenlijk nog best wel makkelijk, had zelfs weer die 2 grootste tandjes over.
Wilde boven met de zelfontspanner een foto proberen te maken toen er een bus aankwam. Een meneer wilde wel een foto van mij nemen. Vandaag in het "oude" biebshirtje!
Was ik op de heenweg ruim 1 uur en 10 minuten bezig, de afdaling deed ik in 15 minuten! Er waren een aantal bochten en de weg was niet overal even best, dus maar rustig aan gedaan! Trouwens tijdens de klim had ik een paar keer last van auto's die elkaar niet konden passeren op het smalle weggetje. Had geen zin om af te stappen, dus ging gewoon tussen de auto's (die aan het klooien waren wie wie voorrang moest geven) door verder!
Langs de rechterkant van de Brienzersee naar Matten voor familiebezoek, een potje pindakaas en het na laten kijken van de klikpedaal! tevens met mijn zwager een afspraak gemaakt voor morgen. Dan gaan we samen de Grimsel op! Daar morgen meer over!
Op de terugweg kwam ik nog iemand die zijn fiets in de "wilgen" had gehangen!
Om 18.00 uur kwam ik na 100 km weer terug op de camping. Gegeten, gedoucht en nu nog even de weblog gedaan.
Tijd om te gaan slapen......................................................................


Geen opmerkingen: