dinsdag 2 augustus 2016

Engstlenalp



Vandaag was het vanochtend wat saai somber grijs weer. Dus maar even het filmpje van het vuurwerk van gisteravond even bewerkt en op mijn weblog gezet.
Omdat dit wat langer duurde dan gedacht (moest eerst nog een bewerkingsprogramma zoeken en vinden) ging ik pas rond 11.30 uur weg.
Het was ook redelijk fris, maar het bleef gelukkig (tot 18.00 uur) droog. De tocht was bekend, had hem vorig jaar ook gefietst, toen onder warmere omstandigheden en drukker, dus wist dat de eerste 8 en de laatste 5 het zwaarst waren. Gelukkig had ik nu ook weer de mogelijkheid om wat lichter te schakelen dan vorig jaar (heb de laatste 2 grote tandjes vandaag niet nodig gehad), wat natuurlijk energie spaart, waardoor je het klimmen langer (en zittend) kunt volhouden. Onderweg nog door de koeien heen gereden, die liepen over de weg. Na 1 uur en 45 minuten kwam ik na 18 km boven aan bij het Engstlenalp hotel. Gelukkig hebben we de foto's nog!
Gelukkig waren er nog een aantal mensen, waarvan er één wel foto's wilde nemen. Vandaag in een weer fris bibliotheek shirt, samen met de bidon van de Tweemaster op 1834 meter hoogte!
Naar beneden ging sneller. je kon er heerlijk dik in de 60 fietsen. Bij Leimboden in Gental sloeg ik rechts af om van 1200 meter weer te klimmen naar 1395 meter hoogte om bovenlangs via Hasliberg en Brunig via Brienz weer naar de camping in Innertkirchen te fietsen.
Aangezien ik laat was vertrokken en toch alweer bijna 4 uur onderweg was had ik besloten om niet naar axalp te gaan. Morgen is er ook een dag!
Ook al viel het weer vandaag tegen, ik ga er vanuit dat het morgen en overmorgen gewoon mooi zonnig weer zal zijn! Zal zeker wat gaan fietsen, maar wat dat schrijf ik morgen weer!
Om 18.00 uur was er nog een gezellig samenzijn met een drankje omdat één van de campingbeheerders Bruno jarig was. Dat was erg leuk en gezellig en veel gepraat. Het werd daardoor wel laat. heb daarom maar een blikje vis (sardientjes) opengetrokken met wat maiswafels en een mix van noten! Moet een keer kunnen.
Vooruit, met een sneltreinvaart nog even naar de Engstlenalp (hou er wel rekening mee dat je aan het begin van het filmpje al op 1200 meter hoogte zit en vanuit Innertkirchen al 8 km hebt geklommen!:





Geen opmerkingen: