vrijdag 26 augustus 2016

boven de 30 graden

Vandaag zou het erg heet worden. Eigenlijk een dag om niets te gaan doen. Dat is het echter niet geworden, ook al was het niet veel en konden we het in onze eigen tempo doen.
Uiteraard weer heerlijk gegeten, maar ook boodschappen gedaan. Tevens gekeken naar mijn derailleur die niet altijd goed schakelt en aardig wat kraakt. Ben een tijdje wezen pielen met 2 schroefjes, maar dat schoot niet op!
's Middags kwam mijn nicht met Zoé langs en hebben we een groot deel van de middag onder een zonnescherm gezeten op het zitje buiten. Edi ging daarna nog aan het werk met een kast (die we later samen van de kelder naar boven hebben gebracht), ik ging wat wandelen door Matten (iets meer dan 2 km), want ik wilde een foto maken van een spandoek over de Jungfraumarathon!  Een hele zware klim marathon waar een hele tijd terug onze zwager Willem aan heeft meegedaan en uitgelopen! Voorwaar een hele grote prestatie. Mocht je nog mee willen doen, dit jaar wordt deze gelopen op zaterdag 10 september.
Hier een impressie van vorig jaar:

De Jungfrau is de berg waar je vanuit de tuin van mijn zus op kijkt! Volgens mij ligt er momenteel weer aardig wat sneeuw en ijs! Gelukkig dat bij deze temperaturen dat ijs ook in de koelkast ligt!
Aan het eind van de middag hebben we samen nog 45 minuten tafeltennis gespeeld. Er stond weinig wind en we speelden in de schaduw, dus een stuk koeler.
Na het eten wilde ik toch nog even een half uurtje langzaam fietsen door Matten, Interlaken en Boningen en  gelijktijdig nog even bezig geweest met mijn derailleur (wat helaas niks nieuws opleverde) tot dat het donker werd. Nog even een tijdje in het donker buiten in de heerlijke koelte gepraat over vroeger voordat het weer tijd werd om naar bed te gaan, want morgen weer vroeg op. Mijn zus en zwager spelen dan mee op een tennis toernooi. Dan ga ik natuurlijk kijken!
                                                                     



Geen opmerkingen: