donderdag 3 januari 2008

schaken een prachtige denksport


Vanaf mijn achtste jaar ben ik al geinteresseerd in het schaken. Mijn vader zat op schaken en kon het redelijk goed en zocht natuurlijk iemand om mee te spelen. Geleidelijk aan ging het beter. Ging ook schaken op de schaakclub (WSC), werd jeugdkampioen en ging later bij de senioren spelen. Na een paar jaar speelde ik beter als mijn vader. Heb 1 keer in de competie tegen hem gespeeld en dat heeft hij geweten. Binnen 20 zetten was de partij beslist.

Jaren lang heb ik bij WSC gespeeld, zowel intern als extern (tegen andere amsterdamse schaakclubs). Helaas kwam de speelavond op dinsdag niet zo goed meer uit, zodat ik naar MSK te muiderberg ben gegaan. Zij spelen op de vrijdagavond. Is iets prettiger.
We spelen extern momenteel in klasse 1B van de SGA
a>.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ruud,

Leuk om alles te lezen. Succes ermee, we blijven je volgen (liever geen ongelukken meer).

Groetjes,
de lagewey Grootjes

biebchessbiker zei

Nou grootjes, dat is wel een snelle reactie, het lijkt overtoom wel :-). Nog geen half uur daarvoor heb ik jullie nog gesproken :-)
Jullie weten dat mijn hoofdpagina
http://biebchessbiker.blogspot.com/ is, dan kun je alle artikeltjes lezen! 8-)