vrijdag 25 januari 2008

eindelijk weer eens een echt partijtje schaak

Vandaag was het dan eindelijk weer zover. Een gewoon partijtje schaak op de schaakclub. Dat was er door omstandigheden dit jaar nog niet van gekomen.
Eerst 's ochtends nog klassen, 's middags een drukke uitlening, waarbij er iemand de hele dag heeft geprobeerd om een ander netwerkkabel actief te laten worden. Helaas, nu hebben we even geen internet (dus geen digitale informatie, helaas geeft onze cursus niet aan wat nu te doen!) Snel met de fiets naar huis. Het restje van gisteren even opgewarmd en dan snel met de racefiets weer naar Muiderberg. We schaken in de "Rijver".
Wie niet kan schaken en snel thuis wil zijn, hier
een filmpje over herdersmat.
Ik moest vanavond tegen Tim van Zon. Een bekerwedstrijd. Net zoals bij het voetballen speelt iedereen mee, en bij verlies lig je er uit. De twee laatsten spelen de finale en de winnaar is bekerkampioen. Ik heb 2 jaar geleden de beker gewonnen., maar resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor......

Tim speelt ook in het eerste achttal, dus een zware pot werd verwacht. Toevallig had ik eind november ook al tegen hem gespeeld, en die partij won ik vrij makkelijk.
Ik wilde weer een gekke partij, het liefst meteen afwijken van de theorie zodat we zelf iets moeten bedenken. Helaas was het vanavond niet echt denderend, maar Tim speelde niet altijd de sterkste zetten, zoals 29. .... Lb4, zodat ik in het eindspel toch nog vrij makkelijk won.

Ik ga nu door naar de derde ronde.
Volgende week maandag spelen we weer met het eerste achttal, en die moeten we winnen. Dan zal ik wat voorzichtiger gaan spelen.

Geen opmerkingen: