donderdag 31 januari 2008

moe

Gisteravond wilde ik eigenijk nog een heleboel doen, maar ik had nergens meer de puf voor, behalve dan om mijn bed in te duiken. Ik kan merken dat ik een dagje ouder word. Wat heet een dagje! Ik had zelfs niet de puf om het stukje van gisteren af te maken. Dat heb ik vandaag gedaan. Ik moet maar weer eens zoals vroeger een weekendje " helemaal niets doen" (vrije vertaling van in bed blijven liggen)om weer fit de week te beginnen.
Morgen heb ik weer 3 groepen in de bibliotheek, dan komen de kleuters van de Rehobothschool op bezoek en zij hebben ook recht op een fitte "meneer Ruud", dus ook vanavond vroeg naar bed! En zo interessant is het weer ook niet. Ik hoor net een donderslag en het giet weer behoorlijk.

Ik denk alleen niet dat een weekendje niets doen er in zit, zaterdag boodschappen doen, en er liggen nog een aantal stapels post ergens op tafel, en zondag hebben we de peutervoorstelling (gespeeld door het Pagetti theater). Dat begint om 11.00 uur en duurt tot 11.45 uur. Maar met het heen en weer fietsen ben je toch weer de hele ochtend kwijt. En in die tijd kan ik niet iets anders doen!
Vanmiddag terug naar huis had ik weer een leuk fietstochtje. Wat is het toch fijn dat je hier in Nederland vaak tochtjes met mooi weer en zo goed als geen wind kun rijden. Vroeger kon dat trouwens wel, en dan praat ik over zo'n 10 jaar geleden. Tegenwoordig kun je haast geen fatsoenlijke tocht meer rijden, en als je dan onder omstandigheden als vandaag fiets, dan heb je uberhaupt geen zin meer om te fietsen.
Ik moest vandaag voor he eerst van de fiets, kwam niet meer vooruit en moest oppassen dat ik niet in de sloot terecht kwam. Mijn poncho had weinig effect met storm tegen, en dat beetje motregen voelt als hagel op je gezicht. Wat ik op dat moment allemaal denk laat ik binnenskamer, maar het zou wel handig zijn als ik dichter bij huis werk!
Het verschil tussen heen en terug is bijna 10 minuten en dat op een afstand van 11 km! Terug deed ik er 35 minuten over.
Hoe dan ook de spullen hebben weer een nacht om droog te worden.

Geen opmerkingen: