donderdag 3 januari 2008

fietsen in de bergen


Sinds mijn jeugd kom ik graag in de bergen. Was het vroeger nog wandelen, lopen op de top van een berg (bergpas), sinds 1990 is dat fietsen geworden. Vanaf een camping allerlei bergpassen befietsen. Wel zwaar, maar een schitterende natuur, omgeving, en de beloning van een snelle afdaling!
Sinds 1992 heb ik voor het eerst een 3 passentocht op 1 dag gefietst. Middels een georganiseerde reis van OAD cycletours. Een rondje fietsen door zwitserland. Er ging een busje mee, voor het geval de derde berg te zwaar werd.
Sindsdien fietste ik elk jaar vele 3 passentochten in Zwitserland. Het mooie Berner Oberland kent daar vele passen: Grimsel, Furka (de rhonegletcher), Susten, Gotthardt en Nufenen zijn bekende namen.
Het mooiste aanblik is op de Furka, net boven de Rhonegletscher, met een uitzicht op de Grimsel.
Mijn allerlaatste tocht tot nu toe was een 4 passentocht in 2005. Start vanuit een camping in Innertkirchen: Grimsel- Nufenen- Gotthardt- Susten.
Wil je foto's van deze omgeving bekijken, klik hier.

Geen opmerkingen: