zaterdag 12 januari 2008

the day after the night before

Ondanks de schrik redelijk goed geslapen. Had mijn broer opgebeld of hij mij wilde helpen met het ophalen van de spullen uit de auto. (Hij staat, net als al mijn andere broers en zwager altijd klaar om te helpen). Binnen een uur waren we weer thuis en had ik afscheid genomen van mijn Toyotaaaaaatje. Hij was ondertussen zo klein geworden dat ik er niet meer inpaste. Dus hij gaat naar de schroot.
Het is best wel leuk dat velen meeleven, allerlei tips, suggesties geven, maar zoals Marina in één van haar laatste artikeltjes al zei, zijn er 4 soorten cognitive bias
die de manier waarop gezondheidsprofessionals informatie beoordelen, zouden kunnen beïnvloeden. Ik ben gezond en professional, dus ik zal dat vast ook wel hebben. Ik ben bang dat ik bij het onderzoek ben betrokken geweest gezien de uitslag.....

Dus ik kan kiezen uit een nieuwe auto, of een tweedehands auto. Ik heb toevallig de resultaten van het afgelopen jaar wat betreft het gebruik van de fiets en auto: 3500 km auto (waarvan 1x naar zwitserland) en bijna 4900 km met de fiets.
Ik zou met het openbaar vervoer kunnen gaan, dat is qua snelheid net zoiets als gaan lopen! Ik zou een heel goed regenpak kunnen kopen mocht het 's ochtends (hard) regenen. Ik deed tot nu toe, bij slecht weer 's ochtends ga ik met de auto.Misschien dat het ordereffect ook een beetje mee gaat spelen, en misschien zelfs ook wel het exposure effect. Hoe dan ook ik heb nog wel even de tijd om een beslissing te nemen.
Met dank aan Marina.
Ik heb 's middag boodschappen gedaan. Ik zag dat bij AH stickers verkeerd geplaatst waren en dat er verkeerde spullen in bepaalde schappen lagen. Net toevallig mijn producten. Ja, ik werd wel geholpen, de stickers werden ook wel weer goed geplaatst (scheelde me toch een euro!) en de producten zouden toch wel weer besteld worden (daar heb je op dat moment wat aan!), maar toch...
Ik ga vandaag maar eens vroeg naar bed. Morgen nog veel te doen.

3 opmerkingen:

Marina Noordegraaf .... zei

ha ruud, vervelend van je ongeluk! ik snap niet helemaal waarom mijn post jou daarbij helpt, maar goed als het helpt, helpt het. er zijn trouwens nog meer dan vier soorten cognitive bias dus maak je borst maar nat :-)

Anoniem zei

He Ruud dus we hebben het rode (bruin/groene) voertuig voor het laatst gezien vrijdag.
Wat een pech!!
Hoop niet dat mijn ietwat gehaaste vertrek naar de centrale er mee te maken had....
Tot maandag op de fiets dan maar...

biebchessbiker zei

@ marina
Ik ben vandaag uitgeslapen, dus kom maar op met die biassen, ik kan ze hebben :-( . Uiteraard helpt je post mij, maar ik bedoelde eigenlijk bij het schrijven van mijn stukje :-\ .

@ anoniem
Nee hoor Susan, en ook niet de 5 groepen die ik vrijdag heb ontvangen :-)