zondag 20 januari 2008

rustdag

Wat is het toch heerlijk als je in je bed kunt blijven liggen. Lekker in een warm bed, kijken hoe laat het is en je dan omdraaien. Zondags is zo'n dag. Niks moeten en van alles mogen. Vandaag lag ik dus lekker in een warm bed, de regendruppels zaten nog op het raam. Gelukkig hoorde ik de wind niet meer gieren. Lekker even blijven liggen. Maar ja, elk voordeel heeft ook zijn nadeel. Want te lang in bed blijven liggen voel ik direct in mijn rug. Ik heb al moeite om als ik uit mijn bed kom recht op te komen, dan heb ik dat helemaal en voel ik mijn rug de hele dag nog.
Maar het blijft wel lekker, tenminste in de winter. In de zomer moet ik er niet aan denken.


Ik lees net op teletekst dat Joost Zwagerman een prijs heeft gewonnen:
"Schrijver Joost Zwagerman krijgt de Gouden Ganzenveer 2008.De prijs wordt toegekend aan een persoon of instelling die een grote betekenis heeft voor het geschreven en gedrukte woord. Zwagerman is volgens de jury een spraakmakende literator met een sterk gevoel voor maatschappelijke verantwoordelijkheid."

Geen opmerkingen: