zaterdag 26 januari 2008

unable to communicate with the server


Eén keer in de vier weken werken wij op zaterdag. Dan zijn we open van 10.00 uur tot 12.30 uur. De ochtend begint altijd vrij rustig en aan het eind komt iedereen tegelijk, het lijkt wel of ze het hebben afgesproken.
Elise werkt elke zaterdagochtend. Dus ook vandaag.
Gisteren hadden we al problemen met het kabeltje voor het nieuwe netwerk. Vandaag was het weer raak. Internet deed het nog steeds niet, ik ben benieuwd of het ooit nog terugkomt! Maar het was bijzonder irritant dat ons uitleensysteem te pas en te onpas uitviel, waarbij vooral als er klanten waren het uitleensysteem (Bicat)het niet deed. Elke keer moesten we de modem uitzetten en weer aanzetten, en dan weer minuten wachten. We begonnen het aardig zat te worden. En dat alleen omdat we een nieuw netwerk moesten hebben, waarbij deze niet eens sneller is dan de vorige!

Hoe het ook zij, de laatste 45 minuten hebben we met het noodgeheugen gewerkt, waar momenteel alles nog op staat.Het scheelt natuurlijk wel werk, want allerlei administratieve taken kunnen we niet doen Ik ben benieuwd hoe de situatie maandag is!
Ik zal denk ik bij mijn enquête ook de mogelijkheid van een werkend uitleenadministratie moeten toevoegen, want we kunnen niet eens antwoord geven op de meest simpele vragen.
Het was vandaag echt het dagje van irritante dingen, want naar huis kreeg ik weer storm tegen (lopen was bijna sneller). Aan het eind van de middag wilde ik even naar de sport kijken, maar mijn schotel was dusdanig door de storm aangepakt dat er geen beeld meer op de tv verscheen. Een dag van de unabele dingen, een dag om snel te vergeten.

Geen opmerkingen: