dinsdag 29 januari 2008

een kort nachtje

Schaken op zich is leuk, maar als je 's avonds laat thuis komt dan slaap je niet echt direct in. Vannacht kwam ik dus rond 00.30 uur thuis met een gespeelde wedstrijd in mijn hooft. Dat is nu het voordeel dat we onze schaakavond op vrijdagavond hebben. Dan kan ik de volgende morgen desgewenst langer blijven liggen. Ik hoef slechts één keer in de vier weken zaterdagochtend te werken, en dan beginnen we later. Ik weet niet hoe ik het vroeger heb gedaan, maar bij de WSC speelden we dinsdagavond en meestal had ik woensdagochtend vroeg al weer een klas voor de deur staan. We worden een dagje ouder!
Omdat ik toch niet direct kan slapen heb ik de partij nog maar eens nagespeeld op de computer en daar twee afdrukjes van gemaakt. Ik wil in de toekomst met een programmaatje mijn gespeelde partijen in zijn geheel op mijn blog zetten. Kijk maar op Chessvibes, wat ik wil.
Toen ben ik maar naar bed gegaan, maar ik zag rond 03.00 uur dat 08.00 uur met rasse schrede naderde.
's Ochtends eenmaal op de fiets ben ik weer klaarwakker en fit. Op mijn werk aangekomen zag ik dat het uitleensysteem en internet het niet deden. Eén telefoontje en een knopje aan en uitzetten (jawel, hetzelfde knopje dat we vrijdag en zaterdag ook regelmatig hebben moeten uitdoen!)en het uitleensysteem werkte weer (kon weer contact met de server krijgen). Internet bleef het niet doen, want onze server was nog steeds unable to communicate met de server in Bussum piep piep piep piep piep piep piep (dat horen we elke 30 seconde als onze server contact met Bussum heeft gezocht en helaas niet kon communiceren). Soms heeft slecht horen zijn voordelen......
Gelukkig kan ik nu eens vroeg naar bed, want morgen vroeg staan er al weer 30 kinderen voor de deur om allerlei leuke dingen met boeken te doen (anders maken we het wel leuk voor ze!), maar daar later meer over.

Ik krijg net een emailtje dat er © op het materiaal van de cursus die ik bij mijn werk volg zit, dus heb ik het er afgehaald. Hij vond het wel leuk dat ik reclame voor de cursus maakte (!?!), maar de honderden lezers van deze blog mogen het materiaal niet zien. Nu denk ik niet dat jullie daar in geinteresseerd zijn, maar het was een mogelijkheid om mijn collega's toch iets te laten zien dat ik wat gedaan heb! De cursus zal ik (deze is toch over 2 weken afgelopen) niet meer melden op mijn blog.
Morgen weer een drukke dag, klassen, mijn collega Lilly weer terug dus ook nog veel te vertellen wat ze gemist heeft.......welterusten

Geen opmerkingen: