donderdag 17 januari 2008

een dagje vrij

Vandaag had ik mijn maandelijks dagje vrij. Vroeger heette het een ATV dag, en kon je het opnemen wanneer je wilde (dus op een dag dat je werkte), nu zijn deze dagen ingeroosterd, zodat deze vrije dag wel eens op een feestdag valt. Dan heb je dubbel vrij! Hoe het komt weet ik niet, maar voordat ik kan genieten van deze vrije dag dan heb ik hem al helemaal vol gepland met allerlei dingen, zodat je niet echt van een vrije dag kan spreken. Bij mijn moeder langs geweest, boodschappen gedaan, konijnenhok weer schoon gemaakt, de kamer met allerlei stapels papieren enigszins opgeruimd, op het gemeentehuis geweest voor een nieuw rijbewijs (en jawel, de foto's waren nu goed, er werd zelfs niet naar gekeken!),papieren voor de autoverzekering in orde gemaakt, de ketting van mijn OPA fiets er weer opgelegd, nadat deze er spontaan afliep (eigenlijk geen wonder, want deze fiets is al ruim 20 jaar oud en aardig roestig, alleen het gebeurde in de regen op weg om boodschappen te doen).
Aan het begin van de avond via een emailtje op de hoogte gehouden van de drukte op ons werk. Ondanks deze drukte wist mijn collega Lilly na een afzegging nog even een voorlezer te vinden voor a.s woensdag (blijft nog even geheim!) en aan het eind van de middag alle tafels en stoelen en attributen voor morgenochtend vroeg klaar te zetten, want dan staan om 9.00 uur de kinderen van groep 3 van de minister calsschool al weer voor de deur. Dan gaan we het programma lettersoep doen.
Het is fijn te weten dat je collega er ook altijd alles aan doet om alle activiteiten zo goed mogelijk te doen. Lilly bedankt.
Zo was het dagje vrij weer snel om en hebben we morgen weer een dagje klassen.
Verandering van spijs doet eten, nietwaar!

Geen opmerkingen: