vrijdag 11 januari 2008

ongeluk

Het is alweer een tijd geleden, en eigenlijk pas mijn tweede (en dat in ruim 30 jaar), maar toch blijft het op z'n zachts gezegd vervelend. Een ongeluk. Een half uur voordat ik de afslag Muiden afsloeg was er een ongeluk gebeurd. Daarom was de afslag enigszins vol gelopen. Er stonden zelfs auto's gedeeltelijk op de vluchtstrook. Maar dat zie je dus te laat.
Plotseling remde de auto voor mij omdat hij weer remde voor de auto voor hem. Hij kon net op tijd stoppen, maar ik dus niet. Kon ook niet naar rechts uitwijken de vluchtstrook op. Ik botste boem op hem (een kettingbotsing van 2 auto's). Mijn schitterende auto (maar niet heus) kon niet meer verder rijden. Het enige postieve is dat de auto al ruim 11 jaar oud is en verschillende kleine deukjes heeft, maar ik heb nu geen auto meer. Politie gebeld, mocht nog blazen en gelukkig regelde hij verder alles zoals de takelwagen. Wij waren er alle twee blij mee, want we wisten niet goed wat we moesten doen.(zo vaak overkomt mij dat niet, weinig routine) Morgen kan ik mijn spulletjes uit de auto (op)halen bij de garage en daarna gaat hij naar de schroot. Ik werd door een taxi opgehaald, ANWB betaalt. De auto totaal loos, ik mankeer gelukkig niets en kan maandag gewoon weer aan het werk. Ik moet alleen iemand vragen voor morgen. Een ander bijkomend voordeel (of is het nu een nadeel?) is dat ik nu wel met de fiets naar mijn werk moet, want als ik met het openbaar vervoer zou gaan, is lopen sneller!
De afwikkeling van dit alles moet natuurlijk nog komen. Het zal wel even wennen zijn, maar wat ik ga doen dat weet ik nog niet. Mijn 15 minuten roem is nog niet gekomen. Ik heb even last van een rood licht! Maar we komen er wel weer bovenop.
Het is toch alleen blikschade.
Ik wilde eigenlijk een verhaal over de wind in nederland houden, omdat ik daar gisteren op mijn balkon weer last van had, maar dat houden jullie (?) te goed.
Zo, en nu even wat eten.....

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Ruud,

Wat een pech, ben je erg geschrokken. Gelukkig geen lichamelijke schade!
Wens je sterkte.

Groetjes Lilly

biebchessbiker zei

Lilly,

Het viel gelukkig mee. Na een paar dagen relativeer je het wat beter. Ik mankeer niets, en het was niet de mooiste auto :-). Als ik terug denk aan mijn eerste ongeluk, ook uit mijn werk vandaan in de regen schrok ik wel iets meer :-(