donderdag 1 mei 2008

even gemacd

Gisteren heb ik koninginnedag voorbij laten gaan. Wat ik begrepen heb van mijn schoonzus hebben heel veel kinderen dat gedaan, maar dat had andere redenen. Het enige wat ik heb meegekregen was om 22.00 uur wat harde knallen van vuurwerk. Omdat er een grote boom voor mijn balkon staat heb ik er niets van kunnen zien. Ik ben niet zo'n fan van onze oranje huisje, zeker niet nadat bekend is gemaakt hoeveel euro ze aan prive vliegtochtjes hebben misbruikt. Dat is in een jaar meer dan wat ik in mijn hele leven ooit zal verdienen! En wij betalen dat allemaal. Wat ben ik toch blij! Van mij mag nederland liever gisteren dan morgen zonder het oranje huis verder. Met dat geld wat je spaart kun je heel veel leuke/nuttige dingen voor nederland doen!

Daarom had ik gisteren en vandaag ruim de tijd om eens aandacht te schenken aan mijn appeltje. Ik heb mijn mac mini in april 2006 gekocht omdat ik nogal vaak problemen had met mijn notebook. Aangezien deze nu bijna dood is, en mijn appeltje nu bijna een week gebruik, kan ik mooi met de mac mini verder. En ik moet zeggen, het bevalt me prima.

Ik heb een power PC G4, 1.42 Ghz processor snelheid, 512 MB geheugen. Bijna te vergelijken met mijn notebook. Maar wel een 19 inch beeldscherm!
Het opstarten gaat heel snel, ook na het installeren van allerlei programma's waaronder het gratis beeldbewerkingsprogramma GIMP. Er zijn heel veel vergelijkingen en ook redelijk wat dingen die bij apple beter zijn. Ik mis alleen een programma zoals Irfan view waar ik (heel) veel mee gewerkt heb (foto's bewerken gaat bijzonder snel), maar ja, je kunt niet alles hebben. Voorlopig blijf ik even met deze (stille) computer werken. Geen last van vastlopers of dicht gespijkerde mogelijkheden bij het maken van mijn weblog. Heerlijk. En ik heb de GIMP ook al een beetje onder de knie, want ik heb er weer wat plaatjes bij! Er zijn trouwens best wel wat gratis programma' s vooor mac computers. Je hebt alleen geen programma's nodig om alles te beveiligen en problemen van windows op te lossen!!
Ik ben benieuwd!
Trouwens op naar de duizendste treffer.........

Even nog even twee berichten`.
We hebben Casper al een tijdje niet op schaken gezien. Het is nu wel duidelijk waarom. Hij heeft meegedaan aan het veteranentoernooi van de SGA. Casper heeft nl de D groep gewonnen. Proficiat Casper.
En vers van de pers, toch wel een beetje opmerkelijk, maar Frank Rijkaard stapt op bij Barcelona.

Geen opmerkingen: