woensdag 14 mei 2008

mijn zus en zwager uit Zwitserland zijn in Nederland


Elk jaar komt mijn Zus en Zwager Edi over uit Zwitserland. Zij wonen daar op een hele mooie plek in Matten, waar ik graag kom. Je kunt daar in een fantastische omgeving (zie mijn aller eerste berichten) waarlijk heerlijk fietsen!
Neem alleen al de tochten langs de twee meren (vandaar de naam interlaken, waarvan Matten net als Naarden en Bussum een buurgemeente is) .

Vroeger moest mijn zus alles zelf rijden, maar sinds ruim een jaar heeft Edi ook een rijbewijs en dan is het heerlijk rijden als je regelmatig kunt wisselen. Zeker als je een dagje ouder wordt!
En dan wordt alles voor je geregeld. Eerst een drietal dagen op de Camping in Epe, waarbij bijna alle kleinkinderen van (o) ma de Groot aanwezig waren, dan lekker eten bij de familie W de Groot en dan als afsluiting vrijdagavond lekker chinezen bij ma, en dan mag ik ook komen.
Mede door alle activiteiten gaan de dagen snel voorbij en is het al bijna zaterdag als ze weer naar Zwitserland vertrekken. In Juli komen wij dan bij ze als tegenbezoek. Hoe dat zien we dan wel weer.
Alvast even genieten......
Vlak bij hun plaatsje ligt Innertkirchen, en vanuit deze plaats heb ik verschillende 3 passentochten gemaakt. Ik raad iedereen aan om daar eens naar toe te gaan. Een fantastische omgeving en je kunt je lol op met fietsen!

O ja, er zijn ook mooie beelden van Interlaken op You Tube te vinden. Zoals deze, Skydive in Interlaken:
Of een rondvaart op een stoomboot uit 1914 op de Brienzersee bij Interlaken:


En dan heb ik het nog niet eens over het aanblik op de Monch, Jungfrau en Eiger.
En dan zit (of zoals vaak lig) je in hun tuin, dan kun je ze alle drie heel goed zien. Hier een mooi gezicht op de Monch!

Geen opmerkingen: