woensdag 30 april 2008

Jan van harte gefeliciteerd


30 april is altijd een bijzondere dag. Niet omdat er iemand die niet jarig is een verjaardag viert, maar omdat Jan het presteert om zelfs mensen in Weesp voor hem de vlag te laten hangen. Elk jaar hangen er op zijn verjaardag weer heel veel vlaggen in Weesp. Hoe hij het voor elkaar krijgt, dat weet ik niet! Hij woont in Poortugaal. Ik denk dat de meeste mensen in Weesp niet eens weten waar dat ligt. Ik toevallig wel, en ik weet zelfs hoe je er met de fiets kunt komen. Ik ben er namelijk een keer naar toe gefietst! Tot aan Capelle aan de ijssel was het een makkie, want daar woont mijn broer en ben ik al verschillende keer met de fiets geweest. Dus dat kan ik dromen. Daarna was het wel even wennen, omdat je aan het eind in de albrandswaard (onder Rotterdam) komt en niet verkeerd moet rijden. Of je moet natuurlijk kilometers willen maken.

We (de familie) kennen Jan en zijn ouders al een hele tijd. Ik denk alweer zo'n 40 jaar. Voor het eerst ontmoet op camping Campofelice in Tenero, vlak bij Locarno, aan de Lago Maggiore. Een mooie camping waar we heel wat herinneringen aan hebben, zoals de finale voetbal in 1974, een overstroming, waardoor het waterpeil van het hele meer (kijk maar eens op de kaart hoe groot het is!) een hele meter was gestegen, met alle gevolgen van dien, poffertjes bakken door onze vaders op het strand, een zoektocht naar Jan en Nico (zij waren vrienden van elkaar), nadat ze met iemand een tochtje met de boot hadden gemaakt (8 jaar oud!).
Sindsdien hebben we nog steeds contact met elkaar en zien we elkaar nog wel eens met feestjes!
Jan, nog een prettige dag en mocht je niks te doen hebben, heb ik hier een kleurplaat voor je (!)

Geen opmerkingen: