donderdag 29 mei 2008

onwaar, bedrog of oplichting

Vanmorgen las ik in de krant dat het vanochtend zonnig zou zijn, met in de loop van de dag meer bewolking met kans op een (onweers) bui. Hoe anders kan het lopen. Wat snel kan het weer veranderen!
Ik ben dus met regenbroek en regenjas naar mijn werk gefietst. Nu is de regen het probleem niet, maar het feit dat mensen die verstand van het weer schijnen te hebben, gewoon regelmatig op tv, in de krant of op internet de mensen in Nederland een beetje mogen voorliegen. Dat wat ze zeggen is niet waar. Alle weermensen gokken maar wat aan. Maar dat mag. De gewone burger mag niet gokken, in ieder geval niet via internet!
Als ze het niet weten, laten ze dan hun mond houden.
Er zijn trouwens een heleboel mensen die de weerlijn bellen. Geef dan liever dat geld maar aan mij. Jullie hebben dan geen ergenis, en ik kan sparen voor mijn VUT!
Trouwens ze moeten gewoon al die meteorologische instituten (KNMI. METEO) opdoeken en al die mensen die daar werken een beroep laten leren, zodat ze eindelijk eens kunnen werken en nuttige dingen doen. Alle onzin en onwaarheden niet meer op de tv en uit de krant, lijkt me heerlijk.....

Een tijdje geleden is bekend geworden dat PvdAer Eveline Herfkens ondanks het feit dat ze de regels kende 280.000 dollar huisvestingskosten van het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft ontvangen. Nu is bekend dat de ambtenaren niet hebben opgelet, maar DAT hoort bij hun werkzaamheden (we krijgen dus een antwoord als: "Een woordvoerder van het ministerie heeft in een eerste reactie laten weten dat áls er fouten zijn gemaakt bij de vergoeding voor Herfkens, dat dat niet bewust is gebeurd.", dus dat is niets nieuws, in tegendeel, daar heeft ze gewoon gebruik van gemaakt. (en wij gewone burgers mogen dat betalen!). Het is natuurlijk onzin dat ze het te druk had!
Wat is waar of onwaar,of is het bedrog of oplichting?
Na Kok, Duisenberg (later meer), Bos, nu Herfkens als PvdAer die niet te vertrouwen is!
Kok, die ons kwartje heeft ingepikt en later als hij zijn centen binnen heeft kiest voor de mensen met het geld (hij kreeg last van zijn geweten en daarom keurde hij de bonussen van alle topmensen goed, want ze hadden al zo lang geen verhoging meer ontvangen!).
Bos die beter bij de VVD kan werken wil de rijken niet aanpakken, maar de mensen die hard werken en een beetje voor later sparen mogen straks wel een boete gaan betalen als ze iets meer dan de gewone AOW krijgen.
N.B. Herfkens wil natuurlijk niets terug betalen want haar " goede" naam is aangetast!. Ze zal waarschijnlijk ook wel niets hoeven te betalen, in tegenstelling tot wat dat schorem in Den Haag ons doen geloven! Wat gebeurt er als wij per ongeluk door onwetendheid een post niet opvoeren en daardoor 100 euro minder bij de belasting terugkrijgen. Ja wel, dan krijgen we ook nog een boete.

Maar het meest schrijnende in dit land waar alles wat God verboden heeft mag, en alle eerlijkheid wordt gestraft is toch wel, na alle perikelen rond de leaseproducten, het feit dat verzekeringsmensen, intermediairs of financieele adviseurs (ik weet niet hoe je dat gespuis moet noemen) samen met de verzekeringsmaatschappijen de gewone burger hebben opgelicht. ja wel ik heb het over de woekerpolissen.
Zonder dat de mensen het wisten betalen ze voor alle bonussen van de zogenaamde verzekeringsmensen, adviseurs en uiteraard de maatschappijen zelf. Van de inleg wordt nog geen of net 50% belegd voor een rendement. In plaats van de voorgespiegelde rendementen (en dan gaat het niet om of het 5% / 10% is) krijgen de sponsoren van de verzekeringsmensen een negatief rendement. Dat is natuurkijk ook logisch als eerst 50% van je inleg gestolen wordt. Wat kunnen we onze adviseurs toch goed vertrouwen. In een pas verschenen rapport is duidelijk geworden dat de verzekeringsmensen zich niet laten leiden door de klanten ( interesseren ze zich totaal niet voor!), maar door de hoogte van de bonussen. Ze vertellen dus niet wat ze moeten vertellen, maar hopen op de mensen dat ze de polissen niet goed lezen, en als ze dat wel doen ze deze niet snappen. Maar ook dat is niet helemaal relevant, maar het feit dat deze " mensen" hun werk bewust niet goed doen. Bedrog, oplichting?
Ik heb ook zo'n ABC plan (hoe komen ze op de naam!). Aangesmeerd door ene W.J. Elshof van het spaaradviesburo Elshof te Laren (hij heeft genoeg kunnen verdienen want hij is al weer een tijdje met de VUT).
Hij had er nog bijgeschreven wat de einduitkering zou zijn bij 9% rente! (helaas er niet bij gezegd dat dat nooit gehaald zal worden omdat 50% niet wordt belegd!)
Ik heb ook een negatief rendement. Ik dacht eerst dat het lag aan wat er altijd zo mooi bij stond dat de meeste kosten aan het begin er af gingen, en dat de rendementen de laatste jaren wat minder waren. Nu kreeg ik in januari (dat zijn ze nu verplicht) een overzicht wat ze met mijn premie doen. Dat was voor heel veel mensen schrikken!:
premie: 554,56
kosten 225,98 (waarvan 120 euro premie levensverzekering!)
resultaat belegging min 7,25 euro
Dus van de 554,56 inleg blijft er 310 euro over.
Na 14 jaar inleg heb ik 7896, 12 euro betaald en de waarde van mijn polis is 6773,98 euro. Toch iets anders dan die 9%!
Ik ben dus ook opgelicht!
DAAROM RAAD IK IEDEREEN AAN DOE GEEN ZAKEN MET WELKE VERZEKERINGSADVISEUR OOK. ZET HET GELD OP DE SPAARREKENING, DAN HEB JE IN IEDER GEVAL 3,8% (5-1,2) RENTE. JE BETAALT NIET DE BONUSSEN EN JE KUNT HET TEN ALLE TIJDEN VAN DE SPAARREKENING HALEN. NIET JULLIE, MAAR HUN VERDIENSTEN ZIJN HET BELANGRIJKST!
Mijn verzekeringsmaatschappij FORTIS (doe GEEN zaken met ze, op welk gebied ook, het zijn echt schoften!) wijst in mijn brief geuite verwijten en aansprakelijkheid van de hand. Ze doen wel met de regeling van de consumentenbond mee (wat gewoon een waardeloze regeling is) en storten datgene wat ze teveel aan onkosten hebben ingepikt bij de waarde van de polis (TERWIJL ZE DAT AL 14 JAAR HADDEN MOETEN BELEGGEN!), maar aan de torenhoge levensverzekeringspremie doen ze niets! Dus een koopje voor ze. Dank U wel consumentenbond!
Gelukkig valt dat van mij nog relatief mee. Ik heb over schrijnende gevallen gelezen. Je zou ze allemaal naar Irak moeten sturen. Ik ben nog wel op zoek naar die W.J. Elshof uit Laren. Degene die nu met mij mee vreet is de OBP groep (financieel adviseurs) uit Houten en die helpen uiteraard niet mee. Dus is er iemand die mij hierbij kan helpen, een mailtje is voldoende. Ik heb nog een paar vragen voor Elshof!


Wat betreft Duisenberg, die had ook een regeling voor alle lease-slachtoffers. Ze kregen een derde deel van hun verlies terug! Aan de duizenden euro's kosten is niets gedaan. Hij heeft echt zijn naam te grabbel gegooid en het schorem o.a. DEXIA een schijntje laten betalen. Gelukkig kan hij het niet nog een keer flikken!
Een tegenvallend resultaat is een ding, maar oplichting is normaal niet te tolereren, maar alleen mogelijk in een K-land zoals Nederland. Gelukkig is onze brok-ellende trots op Nederland, toch een nederlander die trots is!

Zal ik straks toch de post moeten gaan bezorgen...........

Geen opmerkingen: