vrijdag 23 mei 2008

drie keer Weesp

Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat over Weesp heb geschreven. Volgens mij was het over de brand 40 jaar geleden.
Momenteel staat Weesp toch weer in de belangstelling. In ieder geval bij mij. Het heeft natuurlijk allemaal met mij te maken.

1. Gaming in de bibliotheek van Weesp.


Het wordt zelfs genoemd op de blogsite van het bibliotheekwezen (en zoals de lezer weet pas nog bekroond!). Ook op biebspod kun je het filmpje zien en zelfs op web 2.0 ! Een interactieve site van, door en voor mensen uit het bibliotheekwezen. Sinds mijn cursus digitale informatie ben ik ook lid geworden, Ik heb er alleen nog niet veel mee gedaan, maar het ziet er interessant uit.
Of op een andere weblog, waar onzer Marina Noordegraaf (onze cursusleidster) ook haar reactie heeft gegeven!
Of een site waar allemaal video's over de bibliotheek te bekijken zijn. In de bibliotheek is altijd wat te doen.......


2. In Weesp woont de bekende schrijver en bioloog Midas Dekker, en hij schrijft het Boekenweekessay voor de Boekenweek van 2009.Dat maakte de stichting CPNB (Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek) woensdag bekend. Tjielp Tjielp Dekkers wil zijn essay wijden aan het dier in de literatuur. Het motto van de Boekenweek 2009 is Tjielp Tjielp - De Literaire Zoo. De Boekenweek wordt van 11 tot en met 21 maart gehouden. Op de site van het CPNB is ook wat te lezen.

3. En morgen (vandaag) 24 mei 2008 houdt Toerfietsclub Weesp onder auspiciën van de VVW de Weesper Fietsdag.

Mensen die van fietsen houden, kunnen om 10.00 uur bij het clubhuis van Argus/TFC Weesp aan het Sportpark Papelaan starten met een fietstocht van 35 kilometer. Deelname kost € 2,50, kinderen tot 12 jaar gratis.
Vanaf Sportpark Papelaan , 10.00 uur, 2,50 Meer informatie over de toerfietsclub vind je hier.
Ik wens iedereen een aangenaam fietstocht. Het weer zit in ieder geval mee!

Geen opmerkingen: