zondag 11 mei 2008

de teller bleef vandaag steken op 178.1 km

Het was vandaag pinksterzondag wel mijn dagje. Ik heb bijna de hele dag op mijn kont gezeten!
Ik vertrok om 9.15 uur op mijn fiets richting Epe. De eerste problemen kwamen al bij de Hollandse brug. Het fietspad was afgesloten. Eerst geprobeerd om via de de rechterkant aan de overkant te komen, maar dat ging ook niet. Dus toen maar met het pontje. Even wachten en na ruim 40 minuten was ik pas aan de overkant van de brug!
Toen kwam het eerste rottige stukje. Tot aan Nijkerk in de open vlakte en langs het water stond er aardig wat wind. De benen begonnen al aardig pijn te doen. Na Nijkerk was er een klein stukje in het bos, dus ook wat minder wind, maar tussen Putten en Garderen in de open vlakte ging ik voor de tweede keer dood. Ik dacht dat het 75 km was, maar dat bleek niet zo te zijn. Het laatste gedeelte was weer in het bos (met een stukje onverhard fietspad) en af en toen iets omhoog, zodat ik gelukkig weer boven de 25 km/uur kon komen.
Uiteindelijk kwam ik om 13.15 uur op de camping aan. Met een gemiddelde van 25.7 en na 3.28.49 sec op de fiets gezeten te hebben was ik blij dat ik er was. Drie keer dood geweest, maar wel gehaald!
' s Middags was er heleboel familie aanwezig en werd er met twee groepen (een mannen en een vrouwen team) aan een volleybal toernooi meegedaan. Er zijn aardig wat volleyballers aanwezig, dus dat moet wel lukken. Na twee uur sporten won het mannenteam inderdaad de finale, en werd het damesteam derde. Voorwaar een prima prestatie.
Ik had ondertussen ruim de tijd gehad om mijn benen rust te geven. Om 18.15 begonnen met het eten van mijn boterhammen met pindakaas, snel een hamburger meegepikt (was eigenlijk geen goed idee, want daar kreeg ik onderweg last van) en mijn energiedrank klaar gemaakt. Om 18.45 uur vertrok ik met nog pap in de benen en de rest achterlatend met een barbecue.
Natuurlijk kon ik met iemand anders weer terug rijden, maar op de terugweg zou ik wind mee hebben, en dat fietst natuurlijk wel lekker. De eerste 2 uur gingen ook prima. Ondanks dat ik bij Nunspeet verkeerd reed (zo'n 5 km omgereden!) en nam na Harderwijk ook niet de kortste weg had ik toch ruim 59 km afgelegd (bijna een gemiddelde van 30 km).
Maar daarna viel de wind stil en kreeg ik geen duwtje meer in de rug. De laatste 30 km waren daarom weer bijzonder zwaar. Zere benen, te moe om nog wat te eten. Heb nog wel veel gedronken. Uiteindelijk kwam ik in Huizen terecht (ik ben voor de zekerheid maar via de Stichtse brug gegaan, omdat ik niet wist tot hoe laat het pontje reed) en dan weet ik nog precies wat ik moet rijden. Uiteindelijk kwam ik op mijn dagelijks parcoursje terecht en kwam ik om 21.55 uur uitgewoond thuis.
Nog even gebeld dat ik " goed" over ben gekomen, maar daarna direct op mijn bed gaan liggen! Te moe om wat dan ook te doen. Volgende keer toch maar wat gaan trainen voordat ik 180 km ga rijden! Ik had helaas geen petje op, anders had ik hem toch wel voor me afgedaan!
Welterusten........

Geen opmerkingen: