zondag 4 mei 2008

mmm van.......

We hebben al weer vier maanden van dit jaar achter de rug en vandaag hebben we dan ons eerste heerlijke (zon) dag. Eindelijk doet deze dag zijn naam eer aan.
De dag begon uiteraard met wat uitslapen, maar daarna heb ik wel een aantal nuttige dingen gedaan. Ik heb het konijnenhok weer eens schoon gemaakt, ik heb via internet mijn betalingen gedaan, de boel binnen wat opgeruimd, wat gelezen, al mijn schaaksites weer even doorlopen zodat ik al mijn openstaande partijen heb afgehandeld. Er zit een site bij die nogal langzaam is en dat is niet bevordelijk voor het plezier!
En dan zo tegen 14.00 uur komt de zon ook op mijn balkon en dan is het lekker zitten in de zon, of met de ogen dicht, of wat lezen in een van mijn tijdschriften.....
De enige dissonant is de buurman uit het middelste trappenhuis (ik zit als je voor mijn flat (van 24 woningen: 3x8) staat in het linker trappenhuis. Ik woon hier al lekker rustig vanaf 1979, maar sinds deze man er woont, is het uit met de rust. Deze man, een turk, vindt het gewoon dat hij dingen kapot maakt (ik had een scherm voor mijn balkon hangen, dat vond hij maar niks, dus het mes erin!) en dat zijn muziek door zoveel mogelijk mensen moet worden gehoord. Als het nu een beetje mooie muziek is, dan is het tot daar aan toe, maar er zitten allemaal barsten in zijn platen, dus muziek om hoofdpijn van te krijgen. Hij zag dat ik op mijn balkon zat, dus de volume knop ging open. Mijn remedie is dat ik hem dood zwijg, ik doe gewoon alsof hij niet bestaat. Als ik hem ergens tegenkom, dan is hij er dus niet en dan kan ik ook niets horen!.
Met de buurman in mijn eigen trappenhuis kan ik goed opschieten, en hij past ook wel eens op mijn meisjes!
Maar goed, ik hield het vanmiddag redelijk lang vol, zodat ik wel een heerlijk ijsje heb verdiend, zoals je gisteren kon zien een lekkere magnum, mmmmmmmmm. Ik moet zeggen, hij smaakte naar...............meer!
Op naar morgen, om half tien staan er 12 kindertjes (en 4 leidsters) voor de bibliotheek om te luisteren en te genieten van het prentenboek " muis zoekt een huis" . Omdat er veel collega' s met vakantie zijn, ook mijn " hoofd" Lilly, mag ik het helemaal alleen doen.

N.B. Vanavond is de toch wel redelijk bekende schrijver J.J. Voskuil overleden. Hij is bekend van o.a de dikke zevendelige roman " Het bureau" .

Geen opmerkingen: