zondag 9 maart 2008

Wilders zet Nederland op de kaart

Wat alle op macht beluste politici niet voor elkaar kregen, is voor Wilders geen enkel probleem. Binnen no-time wordt overal Nederland gescandeerd en heeft iedereen wel gehoord van Nederland. Nu is het alleen nog de vraag of ze úberhaupt Nederland op de kaart kunnen vinden, want zo groot is Nederland nu ook weer niet. Nou ja, gewoon de borden volgen!
Wat ik ook opmerkelijk vond was het nieuws dat politieagenten weer gaan staken. Als ze nu echt iets deden en echt werk doen is het prima, maar het enige wat politieagenten kunnen is bonnen geven voor de kleinste dingen, mensen voor onzin aanhouden (burgertje pesten), maar dát doen waar ze voor zijn (veiligheid, zorg en hulp) is er niet bij. Ze zullen door hun actie alleen hun slechte imago nog verslechteren. Dat ze denken door voetbalwedstrijden lam te leggen macht kunnen uitoefenen op hun salaris (het schijnt dar ze het wel verdienen!)valt nog te betwijfelen. Ik denk niet dat de minister één nachtje wakker zal liggen over het niet door gaan van de wedstrijden. De clubs zullen straks wel schadeclaims bij de politiebonden neerleggen voor de geleden schade. Ben benieuwd wanneer die kas leeg is.
Als ze nu met hun stakingen geen bonnen meer gingen uitschrijven, dan heb je grote kans dat de mensen waardering krijgen voor de agenten én je treft de minister zelf. Nu werkt het averechts!
Ze doen maar, ik lig er ook niet wakker van. Die keren dat ik een agent nodig had waren ze niet. Trouwens die pet past me toch niet!
O ja, het opmerkelijke is dat er wel heel veel agenten achter de hand worden gehouden om supporters die naar Eindhoven gaan in de gaten te houden! Je staakt of je staakt niet!
Aan het eind van de middag nog naar een verjaardag geweest. Mijn nichtje Suzanne is 14 jaar geworden. Ook was mijn schoonzus Carla jarig geweest, zodat beide verjaardagen gevierd werden. Je ziet dan weer wat bekenden en je praat weer eens met anderen. Je kunt ze dan meteen wijzen op je weblog. Zo wist de broer van mijn moeder al dat we niet naar Zwitserland gingen, zonder dat ze er over gesproken hadden!
We hadden het ook nog over de politiestakingen. Ze willen nu ook het verkeer lam leggen (de snelwegen doen ze niet, want daar staan toch al files). Ze treffen dus steeds de verkeerde mensen. Nog even en we zien meneer de agent helemaal niet meer, want als je ze momenteel nodig hebt/had, dan zijn/waren ze er niet. Ze zijn alleen goed in burgertje pesten. Hoe zou het toch komen dat mensen de pet helemaal niet meer willen passen. Waarschijnlijk omdat de "gewone mens" dat burgertje pesten zat zijn, en geen enkel begrip meer kunnen opbrengen voor "onze politie". Ik denk dat ze momenteel heel verkeerd bezig zijn, de verkeerde mensen treffen en hun imago heel negatief in het daglicht stellen. Mensen in de zorg, daar heb ik alle begrip voor, werken keihard, wat onze agenten doen (of moeten doen) geheel niet!
Als we morgen überhaupt een agent tegenkomen, zullen we ze vragen: "moet je niet staken"? Of zij ze al jaren aan het staken!

Geen opmerkingen: