maandag 10 maart 2008

Harry Potter 2

Vanochtend 08.40 stond de eerste groep al voor de deur van de bibliotheek. Deze ochtend kwamen er drie groepen 6 van de Godelindeschool voor het Harry Potter project. Deze school komt al verschillende jaren met groep 5 naar de bibliotheek om dit project te doen. Er is ook een afdelingswisselbeker voor de winnaar. Ik geloof dat de laatste twee keer Griffoendor heeft gewonnen. Ik weet nog goed dat op de afsluiting een meisje van Griffoendor die ochtend ziek was, maar persé naar de afsluiting wilde komen. Omdat zij eigenlijk in bed moest liggen en ze in winnende groep zat heb ik toen de beker aan haar overhandigd. Ik zal eens kijken of daar nog foto's van zijn! Maar goed, omdat groep 5 vorig jaar niet is geweest, mochten de kinderen van dat jaar dus nu als groep 6 komen. Er zal een aparte wisselbeker komen. Het zelfde programma wordt gevolgd, maar de kinderen zijn een jaar ouder (en wijzer!), dus ze kunnen ook meer doen. Uiteraard worden de resultaten van deze afdelingen niet vergeleken met de resultaten van de afdelingen van de groepen 5. We hadden vandaag een paar enthousiaste fotografen, zodat we een klein opdrachtje er bij hebben bedacht. De afdelingen moesten in het uurtje dat ze in "Zweintheek" waren er ook voor zorgen dat de fotograaf een afdelingsfoto bij ze kwam maken. En dat viel niet mee. Gelukkig wisten alle drie de groepen het wachtwoord, zodat ook zij in de wereld van Harry Potter konden komen. De kinderen gaan net als de groepen 5 een kleine maand aan de slag om de verschillende opdrachten (huiswerk) te maken. De vrijdag voor de afsluiting kom ik alles ophalen en kunnen de kinderen nog wat punten scoren, om uiteindelijk op de afsluiting in April te kijken wie de afdelingsbeker heeft gewonnen. Ik ben benieuwd hoe het afloopt!

Geen opmerkingen: