maandag 31 maart 2008

rommelig dagje

De eerste werkdag na mijn vakantie was meteen een rommelig dagje. Eerst veel boeken naar de Centrale gebracht (met wat vocht onderweg), dan weer kijken naar de instellingen van internet, want deze werkt, in ieder geval voor de computers van het personeel, nog steeds niet. Zo is mijn weblog niet te vinden op internet!
Ook weer veel boeken van Bussum naar Naarden gebracht.
Tussendoor nog een kleutergroep van de Tweemaster op bezoek om boeken te ruilen.
Gekeken naar alle programma's op de "NAL" (applicaties) of deze wel werken. Om 14.30 wel, maar een uur later weer niet????. Om gek van te worden. Dit moest natuurlijk in een rommelig en drukke uitlening. Tel daar bij op dat we ook nog boeken moesten aanschaffen en het was voor we het wisten al weer 17.30 uur!
Snel naar huis, even wat eten van gisteren opgewarmd, toch ook nog even vier boterhammen met pindakaas gemaakt (wie is er niet groot mee geworden!) en snel naar Amsterdam Noord om te spelen tegen Nieuwendam 2. Voor ons was het niet bijzonder belangrijk, maar als we 4-4 zouden spelen waren we op eigen kracht veilig. En dat gebeurde ook met hangen en wurgen. Mijn buurman Tom speelde een vlekkeloze partij (gaan we later nog zien!) en ik kreeg uiteindelijk een invaller omdat mijn tegenstander niet kwam. (ja, en dan moet je natuurlijk wel winnen!)
Een verslag zal nog volgen, want ik heb niet genoeg gezien om er iets van te kunnen vertellen. Wat wel frappant was, was dat Dolf op een gegeven moment naar me toe kwam en zei dat hij een stuk ging winnen. Maar helaas hij had een "tussenzet" over het hoofd gezien en had plotseling "kwaliteit" verloren. Net als trouwens de tegenstander van Ben, maar Ben moest na stuk winst uiteindeijk genoegen nemen met remise.
Hoe dan ook, we zijn veilig, weer een prima prestatie van dit team! Nog één wedstrijd thuis, dan kunnen we spelen om de tweede plaats en dat is nog nooit voor gekomen in de historie van de MSK.


Voor dat ik ga slapen, let morgen goed op, want het is morgen (echt waar) 1 april. Kijk maar eens wat er kan gebeuren! Verloor Alva niet zijn bril!

Geen opmerkingen: