dinsdag 11 maart 2008

druk, druk, druk, maar gezellig

Vanochtend begon de dag met kramp! Jazeker. Omdat het zulk mooi weer was besloot ik toch maar mijn regenkleding aan een test te onderwerpen. Jas en broek gingen vrij snel aan, maar mijn overschoenen dat ging niet zo best. Ik kan merken dat ik een dagje ouder ben. Om de overschoenen aan te krijgen moest ik door de knieën,eerst de overschoenen om de raceschoenen vastzetten en daarna nog de rits dicht doen. En als je dan kramp krijgt, dan hou je dat niet lang vol. Alle mogelijkheden (zittend, liggend) geprobeerd, maar uiteindelijk is het gelukt. De aanhouder wint. Met alles aan is het dan "heerlijk" fietsen. Je blijft inderdaad helemaal droog. Wat dat betreft is de test glansrijk doorstaan, en hoeft er wat mij betreft geen volgende meer te komen!
Zelfs de raceschoenen en sokken waren op mijn werk droog. Een heerlijk gevoel. Ik had alleen wat problemen met mijn capuchon, die heb ik maar afgedaan.
Dan de dinsdagochtend uitlening. Sinds we in 1998 met de jeugd beneden zijn gegaan (de bovenverdieping verhuren we nu aan de naschoolse opvang) hebben we voor iedereen die komt een kopje koffie klaar staan. Dit omdat de middagen natuurlijk door alle kinderen wat drukker en rumoeriger zijn geworden, maar wel gezellig. Om ook die mensen die wat rustiger hun boeken willen uitzoeken (met een praatje erbij!) hebben we de dinsdag- en donderdagochtenduitlening met daarbij een heerlijk bakje koffie. Daar wordt gretig gebruik van gemaakt. En de peuters die ook wel eens meekomen vinden de koekjes vaak ook heel lekker!
Lilly had een bespreking, zodat ik even alleen de uitlening mocht doen. Het was meteen al druk, veel mensen, gepraat, koffie, maar wel gezellig.
Rond 11.30 (Lilly was intussen klaar met de bespreking) ben ik met de biebfiets naar de Centrale (Bussum) gegaan. Ik moet zeggen het is wel zeer afwisselend fietsen.
Soms is het droog als je van huis naar je werk en van je werk naar huis fietst, en dan regent het als je even naar Bussum rijdt (zoals gisteren). Soms regent het als je van huis naar je werk en van je werk naar huis fiets en dan is het weer droog als je naar Bussum gaat (zoals vandaag). Maar wel gezellig.
Vanmiddag was het net als gisteren rommelig en druk. Wat moet het morgen wel niet worden, want woensdagmiddag is het meestal de drukste middag en het lijkt morgen ook een echte leesmiddag te worden, maar wel gezellig.
Voordat ik volgende week een aantal dagen vrij heb, moet ik nog een heleboel doen. Er zijn veel klassen geweest, waarbij er een heleboel foto's zijn gemaakt. Die moeten nog bekeken worden en op Picasa worden gezet. Normaal deed ik dat altijd 's avonds bij mij thuis, maar sinds een tijdje heeft de computer de gewoonte bij het verzenden van de foto's (het uploaden!) om in een blauw scherm te veranderen, en ik ben niet zo'n fan van dat blauwe scherm. Dus doe ik het tijdens de uitlening voor zover mogelijk, maar dat schiet niet op.
Ik moet ook weer eens foto's voor de klas van de maand afdrukken.
De afspraken met de peuterspeelzalen voor april/mei/juni moeten nog gemaakt worden. Helaas zijn die alleen 's ochtends aanwezig en dan heb ik vaak klassen.
We zien wel wat het wordt, ik kan altijd op een vrije woensdagochtend stiekem het één en ander doen.
Morgen staat om 9.00 uur alweer de eerste groep van de Tweemaster voor de deur. We kunnen er weer tegen aan.....druk, maar wel gezellig!

Geen opmerkingen: