maandag 3 maart 2008

vrijdag de dertiende!!!


Toen ik vanochtend naar mijn werk fietste reed ik direct al verkeerd? Een stukje terug en weer verder. Halverweg de tocht, bij de Hakkelaarsbrug, als ik net over de A1 ben was bij het stoplicht een ongeluk gebeurd. Er lag iemand op de grond en het zag er niet best uit. Het was een fietser, want er stonden twee fietsen aan de kant. Op mijn werk zag ik een briefje liggen dat de computers voor het innemen- en uitlenen van boeken het niet deden. Had geen tijd om er naar te kijken, want ik moest naar Bussum. Daar waren vanochtend twee vergaderingen. Onderweg met mijn biebfiets en dozen met boeken kreeg ik bij het station van Bussum een goede hagelbui op mijn hoofd (alles nat). Had gisteravond op RTV Noordholland bij het weerbericht juist gehoord dat het droog zou blijven! Bij Bussum kon ik amper met mijn fiets binnen komen! Alles was vol.
Na de vergaderingen die rond 12.40 uur waren afgelopen snel de fiets weer ingepakt met nieuwe boeken en verkeerd teruggebrachte boeken en andere materialen. Snel ook nog even langs de Godelindeschool om de uitnodiging voor de 3 groepen 5 en 3 groepen 6 voor het Harry Potter project af te geven. Ze komen nl. a.s. vrijdag en maandagochtend op bezoek, maar om in de bibliotheek te kunnen moeten ze eerst het wachtwoord roepen. Hebben ze nog drie dagen om het wachtwoord te vinden, anders kunnen ze niet in de wereld van Harry Potter! (later meer hierover).
Natuurlijk weinig tijd om te eten. Pauze maar overgeslagen, want de inname- en uitleenterminal moesten nog gemaakt worden. Dat wil zeggen, het inloggen werkte niet. Netwerkkabel nagekeken, de router opnieuw aangezet. Niets hielp. Uiteindelijk ook maar de server opnieuw opgestart, ging ook niet (De server gaf een foutmelding van twee modules!), maar dan gaan de stekkertje eruit en dan is de server echt helemaal uit. Opnieuw weer opgestart en jawel, alle computers deden het weer! Nu kregen we weer tijdens de uitlening te maken met dat internet het verschillende keren niet deed, en juist dan als je het nodig hebt.

Als afsluiting van deze herfstdag nog een ritje tegen de wind in. Door de ijzige wind leek het inderdaad wel winter. Tegen kou heb ik niets. Je trapt je wel warm en anders doe je wat extra kleren aan, maar die wind daar kun je je niet op kleden.
Ik heb liever min 3/5 (daar leek het op de terugtocht wel op!) en mooi "zomers" weer met zon, dan warm saai, grijs weer met constant veel wind (zoiets wat we nu de laatste 4 maanden hebben gehad).
Ben benieuwd wat een echte vrijdag de dertiende gaat brengen? Ik ben er in ieder geval niet bang voor!
O ja, dit kan er allemaal gebeuren! Niet slecht.......

Geen opmerkingen: