donderdag 20 maart 2008

belangstelling alom



De dutch bloggies organiseren elk jaar de verkiezingen voor de beste weblogs van Nederland. Er zijn natuurlijk een aantal categoriën. De uitreiking van de prijzen was 19 maart in het Atrium te Den Haag. Er waren wel 275 bezoekers en een volle zaal met winnaars, verliezers en fans!
De winnaar in de categorie onderwijs was de ons bekende Edwin. De site was ons bekend dankzij de cursus die we laatst via ons werk hebben gevolgd. Ik geloof dat hij meer tijd heeft om de site te vullen. Ik zal binnenkort weer eens op zijn site kijken. Hij staat tussen mijn feeds, maar daar staan er wel meer! Voor de nieuwsgierigen onder ons hier zijn site.


De site van Geert Wilders heeft nu al heel veel belangstelling. De site www.fitnathemovie.com trekt nu al tienduizenden bezoekers per dag. Ik ben er natuurlijk ook even naar gegaan, maar je kunt voorlopig nog even wachten, want behalve het plaatje staat er nog niets.
Ik denk dat er op mijn site iets te veel staat, want ik heb wat minder bezoekers per dag! Maar dat komt goed!

Vandaag ging de film "zomerhitte" in premiere.
De film staat wel in de belangstelling, maar de Nederlandse recensenten lopen niet warm voor Zomerhitte, het regiedebuut van Monique van de Ven. De actrice verfilmde het Boekenweekgeschenk dat Jan Wolkers in 2005 schreef over de liefde tussen een fotograaf en een femme fatale die hij ontmoet op Texel.
Luister en kijk maar eens naar dit filmpje!
We zullen zien wat de mensen er van zullen vinden! De complete Nederlandse showbizzwereld was afgelopen maandag wel uitgelopen om het filmdebuut van Moniwue van de Ven te zien.
Twee recensies: het parool en het nrc.



Morgen is de eerste toneelvoorstelling Knielen op een bed violen.
Deze begint om half negen in de verkadefabriek te Den Bosch.
Van het boek Knielen op een bed violen van schrijver Jan Siebelink zijn meer dan 400.000 exemplaren verkocht.

Een toneelstuk gebaseerd op deze succesvolle roman, kon dus niet uitblijven.
Knielen op een bed violen gaat over de tuinder Hans Sievez die zich, na een goddelijk visioen, bekeert tot het orthodoxe christendom. De impact die dat heeft op zijn familie is enorm. Het is een ultiem liefdesverhaal van een zoon die zijn eigen vader probeert te begrijpen. Dit terwijl de vader de liefde in het aardse leven als een bedreiging ziet voor zijn geloofsovertuiging.
De hoofdrol in Knielen op een Bed Violen wordt gespeeld door acteur Cees Geel. Oorspronkelijk zou de rol worden gespeeld door Roef Ragas, maar die is vorig jaar plotseling overleden. Een fragmentje.
Een kaartje bestellen kan hier.

Belgische regering na negen maanden.............een zware bevalling
Premier Yves Leterme heeft dan toch eindelijk donderdag uit handen van oud-premier Guy Verhofstadt de sleutels gekregen van de Wetstraat 16, ambtswoning en kantoor van de Belgische premier. De regering Leterme 1 is een feit, al was het een zware bevalling. Bekijk het filmpje.

En mijn belangstelling gaat uit naar de astronomische lente, want die is vandaag begonnen.

Ik denk niet dat het weer zich daar iets van aantrekt. Hoe goed ze kunnen voorspellen lees ik in dit artikel! De lente begint tegenwoordig eerder?? Eigenlijk had ik het kunnen weten, want we leven nu 2 jaar later en het voorspellen van 2 dagen vooruit is al ongelooflijk moeilijk! Volgens mij is de herfst pas afgelopen en gaat de winter beginnen! Gelukkig is het binnen droog! We zullen maar zeggen wat er nu valt, valt niet in de zomer!
We zullen alles met belangstelling volgen.......(vakantie, vakantie)

Geen opmerkingen: