zaterdag 1 maart 2008

Het wielerseizoen is alweer een tijdje bezig


Op 22 januari ging de ProTour editie 2008 van start in Australië.
Hier zie je alle Pro-Tour ploegen.
Ik ben natuurlijk een fan van de Rabobankploeg. Niet alleen omdat het een nederlandse ploeg is, maar ook omdat ik zo'n shirtje zelf heb. Ik vind het een mooi shirtje. Ook met dit shirtje heb ik menig berg beklommen. Helaas is Michael Boogerd er mee gestopt. Ik was een fan van hem.

Vandaag was de "omloop het volk". Deze wordt beschouwd als de opening van het europees seizoen. Ik zelf kijk nooit naar deze eerste wedstrijden. Ik wil alleen die tochten zien waar veel heuvels in voorkomen zoals de amstel goldrace, of luik-bastenaken-luik (heb ik zelf ook als toertocht gereden).

Dus ik heb de uitslag op teletekst bekeken. De Rabobank speelde geen rol, mede dankzij veel valpartijen en de harde wind (ja, ja, ik ben niet de enige die er last van heeft!). De beste Raborenner kwam pas op de 60ste plaats!!! Bekijk de uitslag maar.
Wil je weten welke wedstrijden er allemaal gereden worden voor de Pro-Tour, kijk dan hier.
De UCI organiseert deze wedstrijden, maar NIET alle wedstrijden. Er is nog een organisatie die wedstrijden organiseert en dat is de ASO. Zij organiseren wedstrijden zoals de Tour de France en Parijs-Nice. Er is een zware machtstrijd tussen deze twee organisatie, met als verliezers natuurlijk de wielrenners zelf.
De ruzie laait weer verder op.
Ik ben benieuwd hoe het dit jaar afloopt!

Geen opmerkingen: