donderdag 6 maart 2008

lek lek lek.......ik word gek gek gek

Een "prettige" bijkomstigheid is dat bij het fietsen in slecht weer, en dat hebben we helaas wel eens in nederland, is dat je ook nog eens extra kans op lekke banden hebt. Dat komt omdat door het water allerlei rotzooi op de weg komt en blijft liggen, en dat door de natte banden al die rotzooi ook aan/in die banden blijft zitten, met alle gevolgen van dien. Een hobbeltje hier en pang daar gaat de band.
Afgelopen dinsdag was ik blij dat ik heel thuis ben gekomen, want het was natuurlijk best wel gevaarlijk, maar de volgende ochtend was ik al wat minder blij, want inderdaad, de achterband van de racefiets stond leeg. Snel op de andere (tweedehands) fiets gestapt (met de raceschoenen nog aan!). Ik moest wel de achterband oppompen, want helemaal hard was hij niet meer. Woensdag aan het eind van de middag, de achterband was nog keihard en dan bijna thuis, ik reed op de sportparklaan jawel, lekke band nummer 4.
Ja, wat doe je dan. Weer twee lekke banden te gelijk.
Ik heb vanochtend de tweedehands fiets naar de fietsenwinkel gebracht (ik krijg met geen mogelijkheid het achterwiel eruit) en er een nieuwe binnen- en buitenband achterband op laten zetten. Je zou zeggen dat ik nu weer een paar duizend kilometers voort kan, tenminste dat zei de fietsenmaker!
Op de racefiets heb ik zelf achter een nieuwe binnenband ingedaan, en dat moest ook voldoende zijn. Helaas dat was dus fout gedacht. Omdat het nog steeds (mot)regende heb ik wel mijn regenjas aangedaan, maar niet mijn rugzak meegenomen.
Ja, inderdaad, de titel van dit artikeltje geeft 3x lek aan, dus zo gebeurde het dan ook. Net voor Naarden voelde ik de band al leeglopen. Heb nog een stukje met een lege (achter)band gereden en de laatste 1,5 kilometer met de fiets in de hand gelopen. Gelukkig was ik ruim van te voren vertrokken, want er stond alweer een klas te wachten. Ondertussen dacht ik al aan een doemscenario, want ik had mijn rugzak, dus geen fietsspullen mee. Ik dacht al aan een tochtje terug met de benenwagen. Gelukkig had ik nog reserve spullen liggen, zodat ik na de klas snel een paar nieuwe binnenbanden heb gekocht en snel één zo'n nieuwe binnenband er op gezet.
De spanning is dan aan het eind van de middag te snijden, is de band nog hard, en als ik dan naar huis fiets, dan hoop je maar dat de band heel blijft. En jawel, dit keer zat het mee. Snel even naar de fietsenwinkel bij het station om mijn andere fiets op te halen, en ik kan morgen met een goed gevoel de kelderdeur open doen. Toch....... Nou ja, eerst even goed slapen, want morgen wachten er weer 4 klassen, waarvan 3 groepen het project Harry Potter gaan doen. Daar later meer over.

Ook al hoort het bij een deel van mijn leven (biker), maar ik zal voortaan niet meer ingaan op alle lekke banden en het slechte weer, want dan kan ik wel aan de gang blijven, klik dan maar op de tag lekke band! En dat ik de regen niet zo erg vind is bekend en dat ik totaal niet goed wordt van die rot wind is ook bekend en dat zal zo wel blijven. Het regenpak zit in ieder geval goed en werkt afdoende!
Ik zal voor de nieuwsgierigen bij de totaal aantal gereden kilometers met de fiets wel de stand bij houden van het aantal lekke banden die ik dit jaar heb mogen krijgen.
Morgen wacht een drukke dag, dus ik ga eens vroeg naar bed...............

Geen opmerkingen: