woensdag 26 maart 2008

prijzen

Vandaag een rondje kranten en weblogs gedaan. Er zijn wel weer aardig wat prijzen in de wacht gesleept, en ook op allerlei gebied. Ik loop er een aantal langs:

Op het weblog van Amstelveen lees ik een stukje over de nationale voorleeswedstrijd.
Ik lees dat de deelneemster uit Bussum door is naar de volgende ronde. Een prima prestatie. De deelneemster van de Tweemaster, de school waar ik in de jury mag zitten was helaas al een ronde eerder uitgeschakeld.

Aankomend weekend is er een bekroonde voorstelling in het poppentheater van Amstelveen. "De worstelaar" heeft de "zilveren krekel" gewonnen, de prijs voor de meest indrukwekkende jeugdtheaterproducties van Nederland en Vlaanderen.

Dit vind ik ook wel een leuk bericht. Uiteraard spreekt dit me aan, omdat het een heel bekend boek is, wat wij ook in de bibliotheek hebben, maar ik vind het gegeven wel toepasselijk. De toeschouwers vielen me hun neus in de boter!
Op schaakgebied zijn er ook weer wat toernooien. Hier is er één van. Naast de winnaar was er eigenlijk nog een winnaar, want Stefan Kuipers boekt een IM-norm.
Ook wist er een vrouw te winnen. Dorothea Dohmann uit OSC Baden-Baden won de C-groep.













Platencontract voor Oostenrijkse monniken. Ja, ook deze oostenrijkse monniken vielen in de prijzen, en alweer via YouTube!

Amsterdam wint energieprijzen .
In het volgend artikeltje staat dat Amsterdam voor een project twee prijzen heeft gewonnen.
Het gaat om een energiebesparingsproject in het bestuurscentrum de Stopera, waarbij het de gemeente is gelukt om een besparing van 45 procent te behalen op de verlichting in het gebouw. Volgens mij hebben ze nu te maken met zwartkijkers, of zullen ze het nu alleen wat donker inzien!

Over prijzen gesproken. Onze aller Neelie Kroes gaat de tarieven onderzoeken van Visacard. Vallen we toch ook allemaal in de prijzen, want gaan de prijzen nu niet naar beneden?

En de laatste prijzen, die gaan ook naar beneden, volgens dit artikeltje, al hoewel het gemiddelde bedrag op de kassabon is het laatste jaar met 6 procent gestegen dus onze prijs hebben wij eigenlijk al betaald!
Hoe zat het ook alweer met die sigaar..........

Geen opmerkingen: