dinsdag 26 februari 2008

takketakketakketak

Vanmorgen heb ik voor het eerst mijn nieuwe regenjas kunnen uitproberen. Omdat ik dacht dat het alleen wat motterde heb ik mijn regenbroek niet aangedaan. Helaas het viel wat tegen, zodat ik toch wel erg nat op mijn werk kwam. Gelukkig heb ik droge kleren op mijn werk liggen, zodat dat vrij makkelijk verholpen was. Alleen moest ik een tijdje met een natte onderkant van mijn broek lopen, want door de terugkaatsing van de regen op de weg had ik én erg natte sokken, én de onderkant van mijn lange broek was vrij nat.
Kom ik op mijn werk, is er iemand die daar datgene zingt, wat ik de hele weg al dacht!

Sinds half oktober hebben we last van herfst weer, en dat hebben we nu nog steeds. Saai grijs weer met minimaal windkracht 5 en veel regen. (bij ons voor de flat staat een stukje tuin geheel onder water en heeft hetwater geen tijd om weg te zakken). Tenminste als ik door de polder naar huis fiets dan voelt de wind als windkracht 6/7 aan. Vanochtend viel de wind redelijk mee, maar vanmiddag trok die weer aan, zodat windkracht 6 ruim werd gehaald en natuurlijk tegen (westenwind)! Gelukkig was het droog.
Mijn fietscomputer had een ATV dag of ook last van de regen, want op mijn werk aangekomen bleek ik 0000 km gefietst te hebben in 0000 seconde, met een maximum van 0000 en een gemiddelde van 0000. Dus ik laat vandaag het resultaat van gisteren maar staan. Alleen het aantal gefietste km gaan met 21 km omhoog.
We hebben besloten om door verschillende omstandigheden in maart niet naar Zwitserland te gaan, maar in de zomervakantie. Dan zijn de dagen langer, en hopen we dat het ook wat warmer zal zijn.
Deze week blijft het hier in Nederland in iedergeval takke-weer! O ja, dat melodietje zit nog steeds in mijn hoofd!
Op naar de voorstelling van morgen......

Geen opmerkingen: