maandag 25 februari 2008

Herfkens


Het wordt met de dag erger. Ik begin nu echt boos te worden. Het moet nu maar eens gezegd worden. Ik lees vanmorgen in de krant het stukje over Herfkens.
Wil je in de politiek dan moet je én kunnen liegen, én mensen kunnen bedriegen, én op de goede momenten je ogen dicht kunnen doen, én geld van de belasting betaler verkwanselen. Hou je de politiek de laatste tien jaar een beetje bij, dan zie je dat de meeste politici zich hier keurig aan houden. Het is toch niet te geloven dat madame 280.000 euro aan "subsidie" krijgt! Ik verdien het mijn hele leven nog niet eens! Correctie, ik verdien het wel, maar ik krijg het niet. Was ik een crimineel, misdadiger of een politicus, dan zal het me wel lukken. En op zo'n land is onze "brok ellende" trots. Ik kan me nu begrijpen waarom, want hij is niet voor niets ook politicus. En wat zijn ze bij de PvdA hypocriet! Ze zorgt voor irritatie bij de PvdA. Het is allemaal handen op één buik. Het begon met dat kwartje van Kok. We hebben het nog steeds niet teruggekregen. Geef een PvdA er de macht en het is een VVD'er geworden. Zelfs ex president Kok vond dat al die bonusvreters meer recht hadden op een verhoging dan de gewone burger die jarenlang bij een inflatie van 3% op de nullijn moesten blijven. Ja, dat konden onze (door ons gekozen!!!!!!)politici wel. Het blijven doorvreten van de top, ja, daar konden ze niets aan doen. Wat had het geweten van Kok het hier zwaar mee! En nu is Bos, ja aan de macht, dus voor de mensen met de centen, bezig om diegene die met veel pijn en moeite iets voor later hebben gespaard hard aan te pakken. De mensen die het makkelijk kunnen missen (die doen gewoon één auto weg!) die treft hij daar niet mee, maar de mensen met minder geld wel. Ze kunnen de PvdA gewoon opheffen. Gelukkig is de tendens dat de PvdA (en terecht) in de opiniepeiling danig aan het zakken is. En ongelooflijk maar waar, ze weten niet hoe dat komt.
Wat zou er gebeurd zijn als de gewone burger 100 euro teveel aan huursubsidie zou hebben ontvangen. Mogen ze dat ook houden! Nee, natuurlijk niet, dat moet zelfs met boeterente helemaal worden terug betaald.
Ja het valt niet mee, om als gewone burger hier in Nederland te wonen (de emigratie schijnt weer aardig op te lopen, hoe zou dat nu toch komen?).
En over recht gesproken, wil je je recht halen, dan moet je aardig wat centen hebben. Je krijgt niet je recht, maar je moet je recht kopen.
Helaas ik kan niet in de politiek. Ik ben te eerlijk, kan niet tegen onrecht en ik kan mensen niet bedriegen, maar ik heb liever iemand die uitkomt voor wat hij wil en daar ook naar handelt. Dus ik denk, net als vele andere om maar eens op iets anders te gaan stemmen. Hoe komt het toch dat de partij van Wilders zo groot wordt? Zou ik soms niet de enige zijn die al dat gesodemieter zat is?
O ja, "brok ellende" zei wel iets goeds, nl. dat we onze rotzooi in Nederand moesten opruimen. Het wordt inderdaad tijd dat we dat gaan doen.
Hoe het ook zij de fabel dat vrouwen beter dan mannen op hoge functies zijn is ontrafeld. Of.........(?)

Nog een nagekomen bericht en wat dacht U hier van!
Maar de zaak stinkt nog meer Goed doen voor de wereld en begin met je eigen zakken!


Dat de politiek mede verantwoordelijk is, is niet nieuw, zij zijn voor alle schandalen verantwoordelijk.

Geen opmerkingen: