woensdag 13 februari 2008

green wheels

Vanochtend dacht ik eerst nog om mee te doen met de paralympics, alleen dan heb ik nier de handicap, maar mijn materiaal! Ach, tegenwoordig maken ze van alles wel internationale wedstrijden of zelfs WK's.
Maar goed, ik was wel snel bij de les, omdat ik gisteren nog in de krant gelezen had wat de voorspelling voor de volgende dagen waren. Volgens mij stelt dan zo'n geel rondje een zon voor. Waarschijnlijk zijn ze vergeten om het wolkendek erbij te tekenen. Ze hebben natuurlijk gelijk dat de zon de hele dag schijnt. Ik ben trouwens niet helemaal droog over gekomen.


Maar ik zal mij de komende weken bezig houden met vervoer.
Naar mijn werk is het geen probleem. Ik zal binnenkort een goede (zowel ademend, licht als waterdicht) regenpak met overschoenen kopen. Ben al wezen informeren bij Halfords. Regen opzich is niet het probleem, meestal regent het niet hard in Nederland. Alleen die k-wind is verschrikkelijk vervelend.
En dat doet het juist wel erg veel in Nederland!
Waar ik iets anders dan een fiets voor nodig heb, zijn mijn tochten naar Zwitserland. Ik gebruikte dan wel mijn auto weinig, maar als ik wilde kon ik altijd met de bijna 12 jarige auto overal naar toe.
Nu zit ik eigenlijk te dubben wat ik nu zal doen. Eigenlijk wilde ik mijn auto oprijden, maar helaas, ik heb hem een beetje geholpen.....en dan geen auto meer kopen.
Ik zou eventueel nog een redelijk oud tweedehandsje kunnen kopen.




Een andere mogelijkheid, waar ik op gewezen werd, was Green wheels. Maar kijk ik op hun site, ga naar huurauto lees ik direct dat voor vakantie (en dat zou bij mij dan om twee vakanties gaan) kun je beter via een normale "autoverhuurder" regelen.


Een voordeel van Green Wheels is wel, dat ze aan het eind van mijn straat een plek hebben waar hun auto's staan. Want mocht ik via hun een auto huren bij Hertz (20% korting), dan moet ik naar Amsterdam of Almere om de auto op te halen, en dat schiet niet op.
Of ik moet een autoverhuur bedrijf in Weesp vinden (Mafait, Oto-Lion).

Nou ja, als we gaan (mijn moeder en ik), dan gaan we pas woensdag 10 maart (ik heb al vrij genomen), dus ik heb nog een maandje.
O ja, ik moet er natuurlijk ook voor zorgen dat ik een fiets meeneem die heel is!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Koop een velomobiel

biebchessbiker zei

Is een goed idee!
Ik heb al even gekeken en een zelfbouw gevonden:
http://dvelopment.blogspot.com/
Ga aan de slag. Misschien wordt het een dubbeldekker, kan mijn moeder ook mee :-( .