zaterdag 9 februari 2008

kabouters bestaan???????


Als ik wel eens een verhaaltje voorlees over kabouters, dan zeggen de kinderen vaak, dat kabouters niet bestaan. Toch blijf ik hopen dat ze wel bestaan.

Elke keer als ik na een drukke werkdag thuis kwam en ik kwam de buurvrouw tegen, dan vroegen we ons zelf elke keer weer af, wat de kabouters deze keer weer voor ons zouden hebben klaar gemaakt. Maar helaas, Tomte was niet komen op dagen. Soms zijn kabouters best wel handig, voor boodschappen doen
(over boodschappen gesproken, ik ben weer eens bedonderd door AH. In een vrij kort tijdsbestek hebben ze weer een artikel teveel aangeslagen. Ik neem altijd even aantallen producten, zoals vandaag 8 bakjes boter, 20 repen van 100 gram, 8 pakjes spaghetti, 6 pakjes ham. Nu had ze inderdaad 6x pakje ham aangestreept, wat ook correct was, maar verderop zie ik nog een keer pakje ham staan. Dus ze hebben weer een pakje ham aan mij verdiend, maar ik verdiende het niet?.


Ik had het niet gedacht, maar ik zal nu dus ook bij AH na betaling het bonnetje ter controle nakijken.)
, huis schoon houden, banden plakken (er staan er nog 2 in de kelder!), administratie bijhouden, koken en 's ochtends de boterhammen (2x6 is 12 boterhammen) klaarmaken (met bijv. pindakaas: wie is er niet mee groot geworden?).


Maar goed, we kunnen niet alles hebben. Jammer dat ik geen tuin heb, dan had ik nog voor een tuinkabouter kunnen zorgen. Nou, dan kom ik ze misschien wel tijdens één van mijn fietstochten in de bergen tegen.....

Geen opmerkingen: