donderdag 28 februari 2008

belastingdienst


Vanmiddag kreeg ik nog een aantal papieren die nodig zijn om mijn belasting papieren in te vullen. Ik snap niet dat mensen nu al hun electronische belasting opgave hebben gedaan. De belastingdienst waarschijnlijk ook niet, want die heeft er ruim 700.000 zoek gemaakt. Hoe is het mogelijk. Wat ben ik blij dat ik het nog niet gedaan heb. Al hoewel, zoveel moeite is het opnieuw versturen nu ook weer niet! Maar de vraag is of de politiek uberhaupt wel eens wat leert. Minder mensen bij de belasting, maar wel meer werk geven. En wie profiteren hier van, inderdaad de fraudeurs en andere belastingontduikers. En wie gaan ze nu allemaal wel controleren, juist, de mensen waar ze nog 100 euro van kunnen afpikken omdat ze totaal onbewust een foutje hebben gemaakt.
Wat die staatssecretaris de Jager allemaal niet doet weet ik niet, maar veel goeds doet hij ook niet! Maar daar heb ik het al eens eerder over gehad.
Ik zal toch pas eind maart (in mijn vakantie) de aangifte electronisch opsturen.
Hopen dat dan al die (on) gein voorbij is.

Er zijn vandaag ook weer twee mensen overleden die mij aanspreken. Een dichter (vanwege mijn werk):
dichter Jan Eijkelboom
Ik lees op teletekst:
"In zijn woonplaats Dordrecht is de dichter Jan Eijkelboom overleden. Hij is voor zijn werk onder meer onderscheiden met de Anna Blamanprijs, de Jan Campert- prijs en de Herman Gorterprijs.
Zijn bekendste bundels zijn "Wat blijft komt nooit terug" en "De Gouden man". Hij was niet alleen dichter, maar ook vertaler en journalist, onder meer bij Vrij Nederland en Het Vrije Volk.
Verder was hij stadsdichter van zijn woonplaats Dordrecht. Deze eretitel kreeg hij in maart 2001 uit waardering voor zijn werk waarin Dordrecht zo mooi wordt bezongen. Jan Eijkelboom overleed na een kort ziekbed. Hij was bijna 82."



Meer informatie is hier
te vinden. Bij deze afbeelding hoort een gedicht en dat kun je hier horen.


De schrijver was mij eigenlijk niet zo bekend. De zanger Iwan Rebroff is mij veel bekender. Het is alweer een tijdje geleden maar het was een grote stevige man, met een fantastische stem. Op YouTube staan al een paar bekende liedjes van hem.


Luister maar eens: Kalinka en ave maria, maar ook heel beroemd is het liedje uit Fiddler on the roof, in nederland beter bekend als Anatevka, gezongen door Lex Goudsmit. Hier kun je meer over hem lezen.

Geen opmerkingen: